skip to main content
Byznys

Netflix ztrácí tempo a nabírá nové funkce. Ve hře je i přizpůsobení pořadů podle přání diváků

Na žádnou streamovací službu se v současnosti nedívá tolik lidí jako na Netflix. Nárůst předplatitelů však zpomalil a navíc konkurence začíná významně dotahovat, a tak se dosavadní jednička snaží divákům ještě více zalíbit.

Nedávno uvedla u televizních aplikací funkci “Něco přehrát”, která má pomoci vyřešit věčné dilema: Na co se koukat? Určitě se s ním setkal každý z nás, vždyť průměrný člověk stráví 1,3 roku ze svého života hledáním toho, na co se bude dívat (i proto vám dáváme každý večer tipy).

Nová funkce vybírá pořady sama, a ne jen tak náhodně, ale samozřejmě na základě vašich diváckých preferencí. 

Reklama

A další zásadní vylepšení jsou ve hře. Podle serveru Protocol nyní Netflix dělá průzkum mezi vybranou skupinou uživatelů ohledně nového rozšíření nazvaného N-Plus. To má být prostorem, kde “zjistíte vše o vašich oblíbených pořadech a věcech s nimi spojených”.

To v praxi znamená, že by Netflix mohl posílit produkci o zákulisí svých nejúspěšnějších děl, tedy různých dokumentů o vzniku, podcastů a podobně. Zároveň ale mají přibýt i sociální funkce, v jejichž rámci by uživatelé sdíleli playlisty svých oblíbených seriálů a filmů. A mohlo by se to týkat nejenom děl samotných, ale i hudby v nich obsažené.

N-Plus by však mohlo být i prostředkem, jak ovlivnit samotnou tvorbu Netflixu. Průzkum se totiž táže také na to, jak by se uživatelům líbilo, kdyby se mohli dozvědět o plánovaných pořadech v preprodukční fázi a ovlivnit jejich obsah zpětnou vazbou ještě předtím, než natáčení skončí. Netflix na míru? Zní to zajímavě, ale podbízení se uživatelskému vkusu může být rovněž cestou do pekel.

Reklama

Je však zjevné, že další kroky Netflixu směřují k tomu, aby kromě bohaté televizní tvorby nabízel i obsáhlou síť informací a doplňujícího obsahu s ní spojenou. Jinak řečeno: na Netflix už nezamíříte jen proto, abyste si něco pustili, ale i v případě, že se chcete něco dozvědět. Podobnou cestou se vydalo třeba i Spotify, které rovněž nabízí nejen hudbu, ale i background k nabízenému obsahu.

“Na N-Plus vás může zavést třeba to, když si do Googlu zadáte vyhledávání o nějakém pořadu nebo hercích, kteří vás zajímají,” píše se ve zmiňovaném průzkumu.

Jak již bylo řečeno, Netflix je s 208 miliony předplatitelů stále mezi streamingovými stanicemi jedničkou. Na konci minulého roku hlásil 204 milionů, což značí, že nárůst nových uživatelů nyní nejede nijak závratně. Jistě tomu nepomohla ani pandemie, která zkomplikovala tvorbu nových pořadů. 

Akcie Netflixu po posledním oznámení počtu předplatitelů spadly o 10 procent, jelikož se čekalo, že po prvním čtvrtletí jich bude mít již 210 milionů. V druhém čtvrtletí se teď plánuje nárůst “jen” o milion, což je zásadní rozdíl oproti loňsku, kdy uprostřed propukající pandemie vyskočil o milionů deset.

Netflix tak hledá nové cesty, jak přiživit zájem publika. Bude tím zrovna N-Plus? Možná. A kdyby ne, tak jeden jistý trumf ještě letos vytáhne: druhou řadu megapopulárního Zaklínače.

Reklama
Reklama