skip to main content
Startupy

Nezastavitelný Hubert. Productboard hlásí novou investici 1,5 miliardy korun

Málokterý český startup má skromnějšího šéfa. A málokterý také míří v globálním kontextu výš. Productboard vedený Hubertem Palánem je technologický klenot, který právě nabírá v rámci investiční kola (Series C) 72 milionů dolarů, tedy přes 1,5 miliardy korun.

Financování vedl fond Tiger Global Management, který dříve podpořil firmy jako Airbnb, Yandex, Uber, LinkedIn nebo Coinbase. Kola se zúčastnili také stávající investoři jako Index Ventures, Kleiner Perkins či Sequoia Capital. Bez nadsázky tak lze říct, že je Productboard objevil v té nejvybranější investorské společnosti.

Valuaci si firma nechává pro sebe, po minulém kole se každopádně dostala na 350 milionů dolarů. Nyní se odhadem Forbesu může pohybovat okolo půl miliardy, spíše směrem výš. Podle informací insiderů jde každopádně o dramaticky vyšší cifru než půl miliardy, a tak nám další kolo může přinést českého jednorožce.

Reklama

Na růstu Productboardu se mimo jiné vezou i čeští investoři z Rockaway Capital, Reflex Capital a Credo Ventures, pro něž to po fenomenálním úspěchu s UiPath může být další velká trefa.

„Na digitálních produktech dnes stojí byznys všech moderních firem a Productboard ukázal nesmírnou hodnotu, kterou do jejich vývoje přináší efektivnější plánování a lepší spolupráce v produktových týmech,“ řekl k investici John Curtius, partner fondu Tiger Global Management.

Productboard, jehož platforma firmám pomáhá vyvíjet správné produkty, za posledních dvanáct měsíců zdvojnásobil svůj tým a v Praze, San Franciscu a Vancouveru pro něj momentálně pracuje 230 lidí. Mezi hlavními zákazníky jsou firmy jako Microsoft, Avast, Disney či Zoom.

Reklama
Společně s Palánem za Productboardem stojí Daniel Hejl, který v nadějné firmě působí jako CTO

„Svět se digitalizuje a události posledního roku vše akcelerovaly. Productboardu se extrémně daří,“ pochvaluje si Hubert Palán.

„Dostali jsme se do bodu, kdy jsme nové financování nepotřebovali, ale jednoduše se naskytly příležitosti, které se neodmítají a které nám pomohou ještě zrychlit. Máme ambiciózní cíle, do konce roku chceme rozšířit tým minimálně o dalších sto lidí,“ komentuje situaci.

I díky tomu, že do Productboardu kumulovaně přiteklo už 137 milionů dolarů, si firma může dovolit věci typu proplácení vybavení domácí kanceláře zaměstnanců (práce na dálku je jí vlastní), hlídání dětí nebo dovážky obědů.

Kolegové z amerického Forbesu nedávno Productboard označili jako 22. nejlepšího startupového zaměstnavatele.

Reklama
Reklama