Společnost Notino, největší český e-shop s kosmetikou a parfémy, nedávno zahájila rozsáhlé propouštění, které postihne necelé tři stovky lidí, především ve středním a vrcholovém managementu.
Notino, coby největší evropský online prodejce parfémů a kosmetiky, podle svých slov roste v posledních letech až příliš rychle. Společnost působí v sedmadvacítce evropských zem a svůj obrat zvýšila v loňském fiskálním roce o osmadvacet procent na 1,34 miliardy eur (33,7 miliardy korun).
„Nebylo to jednoduché rozhodnutí. Odcházejí lidé, kteří s námi byli roky. Ne kvůli chybám nebo výkonu, ale protože se firma mění,“ říká Zbyněk Kocián, CEO Notina.
Firma si od redukce počtu zaměstnanců slibuje zjednodušení svého vnitřního fungování, zrychlení rozhodování a lepší propojení jednotlivých částí organizace.
Notino zároveň zjednodušuje strukturu, slučuje týmy a mění přístup k projektům. Firma zrušila pozici marketingového ředitele i některé další manažerské vrstvy, zavedla nové oddělení Strategy & Planning a posílila propojení mezi těmi, kdo mají rozhodovací pravomoci a odpovědnost za konkrétní výsledek.
„V určité chvíli jsme se stali firmou, kde se víc schvaluje, než doručuje. Transformace pro nás znamená návrat ke kultuře, na které jsme to celé postavili: jednoduchosti, tahu na branku a důvěře v lidi,“ říká Kocián.
„Propustit tři sta lidí není snadné. Ale pokud máte být fér ke zbytku firmy, musíte mít odvahu říct nahlas, co nefunguje. A udělat s tím něco dřív, než začne být pozdě,“ dodává.
Notino před dvaceti lety založil Michal Zámec, podle Forbesu 51. nejbohatší Čech, ještě jako Parfums.cz.