Uzavření obchodů a konec samotné značky krachujícího německého fast fashion řetězce Orsay v Česku a na Slovensku jsou odvráceny. Novým majitelem celkem devadesáti prodejen na českém i slovenském trhu se stává společnost EMEA acquisitions, samotný brand pak připadl americké skupině Gordon Brothers.

Ta bude některé zboží prodávat skrze platformu About You, hlavním prodejním online kanálem se ale pro zdejší zákazníky stane český módní e-shop ZOOT, se kterým EMEA acquisitions uzavřela exkluzivní spolupráci.

„Těší nás, že další známá značka využívá Zoot jako prodejní platformu s rychlou dopravou a možností vyzkoušet si produkty při vyzvednutí v našich zkušebních kabinkách,“ uvedl pro Forbes Milan Polák, ředitel společnosti Digital People provozující ZOOT.

Německý maloobchodní řetězec s dámskou módou je další obětí pandemie, která tvrdě dopadla na segment s módou a propsala se například do pádu českého brandu Pietro Filipi. O jeho dalším osudu se nyní finálně rozhoduje, ze zahraničních značek se stáhl například Promod.

Orsay se s existenčními problémy potýká už od loňského roku, kdy upadla do insolvence mateřská společnost Orsay Gmbh. Letos ji následovala i její rakouská část a v květnu Forbes přinesl informaci, že se jedná o prodeji české i slovenské divize.

Dohromady devadesát prodejen v Česku a na Slovensku s tržbami kolem 1,1 miliardy korun provozovaly společnosti OrdiCzech a OrdiSlovak. Obě je koupila firma Emea acquisitions spolupracující se skupinou CS Apparel Group, provozující například obchody GAP nebo Under Armour. V obchodním rejstříku se pak jako nový jednatel OrdiCzech objevila osoba Miroslav Kolář.

Zákazníci tak změny v kamenných prodejnách v podstatě nezaznamenají. Obchody s bíločerným logem na štítu zůstávají na svých místech, a navíc otevřené. Menší zmatek pro ně přichází v onlinu. Když nyní vstoupí na webové stránky Orsay, přečtou si sdělení, že „v současné době přesouváme náš internetový obchod na About You“.

Tam některé zboží opravdu časem najdou, avšak novému vlastníkovi se podařilo uzavřít dohodu o exkluzivní distribuci značky Orsay právě se společností Gordon Brothers, zaměřující se na ozdravování problémových firem. Samotný brand Orsay koupili Gordon Brothers přímo od německé mateřské firmy. Navíc bude se zmíněnou skupinou CS Apparel Group spolupracovat zejména v oblasti logistiky a IT.

Kamenný obchod Orsay v pražském OC Palladium

EMEA acquisitions se zároveň dohodla i se zmíněným Zootem na exkluzivním prodeji zboží. „Mohli by provozovat online shop například pod značkou Orsay Fashion, ale marketingově by to bylo náročné, tak je lepší tato cesta,“ dodává zdroj Forbesu obeznámený s celým dealem, který si ale přeje zůstat v anonymitě.

„Orsay je značka, která skvěle zapadne do portfolia značek na Zootu. A připravujeme pro ni také shop-in-shop, který spustíme už na začátku července. Stovky tisíc zákazníků Orsay tak dostanou ještě lepší služby při nákupu jejich oblíbené značky,“ potvrzuje Milan Polák ze Zootu.

Značku Orsay, která se od roku 1975 věnuje prodeji dámské módy, vlastnila francouzská rodina Mulliezových, které patří i další známé řetězce jako Pimkie nebo Decathlon.