skip to main content
Byznys

Packeta roste v obratu i ve službách. A míří na Střední východ

Logistická skupina Packeta, matka české Zásilkovny, nadále posiluje. Holding v prvním pololetí vykázal meziroční nárůst tržeb o 118 procent na celkových 918 milionů korun. Rostl i počet přepravených zásilek, a to na 14,5 milionu. Skupina pro letošek očekává celkový obrat ve výši 2,5 miliardy korun (loňský obrat skupiny činil 1,3 miliardy korun, zisk EBITDA za loňský rok skupina zatím nezveřejnila) a 35 milionů přepravených zásilek.

„Podle naší predikce z konce roku jsme očekávali pro letošek růst kolem 90 procent. Tenhle plán ovšem pochopitelně výrazně ovlivnila koronavirová krize. Poté, co jsme na začátku března spadli na polovinu a měsíc skončili se ztrátou, jsme se v polovině dubna dostali na předkrizová čísla a podle nových propočtů nám na letošní rok vychází růst na 129 procent,“ vypočítává Simona Kijonková, spolumajitelka a CEO Packety a také číslo 17 v letošním žebříčku nejvlivnějších žen Česka magazínu Forbes.

Právě stále stoupající zájem zákazníků o nákupy na internetu, výrazně podpořený koronavirovou situací, napomohl rekordnímu růstu holdingu. Podle slov Simony Kijonkové by měl český trh e-commerce letos růst celkem o 20 procent na zhruba 190 miliard korun. Její společnost přitom z této sumy přepraví zboží za 45 až 50 miliard korun.

To pro firmu znamená i nutnost rozšiřovat počet výdejních míst a také nová depa. Aktuálně jich má v Česku přes 3000 a v Evropě dohromady 4800. Tohle číslo by ale podle vládkyně Packety mělo dál rychle narůstat.

Reklama

„S počtem výdejních míst cílíme v letošním roce na hranici 4000, čímž se staneme největší sítí v České republice, v Evropě se celkově chceme dostat na číslo 6800,“ řekla exkluzivně pro Forbes. Packeta také do konce roku otevře nová depa. Celkem jich tak bude mít už 27 – z toho 14 v Česku, sedm na Slovensku, tři v Maďarsku a tři v Rumunsku. 

Packeta dlouhodobě pracuje na tom, stát se významnou globální digitální logistickou platformou, a její šéfka často zdůrazňuje, že má celá její společnost technologické jádro. Firma má momentálně v různé fázi přípravy 106 nových projektů a na podzim se chystá rozjet několik z nich. Tím nejzajímavějším by mělo být spuštění sítě automatických výdejních míst.

Další důležitou událostí bude pro Packetu do konce roku spuštění doručování zásilek na Střední východ. Simona Kijonková o novém teritoriu pro svoji firmu jednala od loňského roku, spolupráce byla definitivně uzavřena během srpna. Packeta aktuálně doručuje do 33 zemí, nově se díky spojení s Dubají firmě otevře i možnost působení v okolních zemích.

„Nejsme už jenom česká společnost, jsme mezinárodní holding. Máme firmy v zahraničí, dodáváme zásilky do zahraničí… Takže musíme přestat myslet pouze česky a přesně to jsem svému týmu na našem posledním výjezdním zasedání jasně řekla,“ uvádí rázně Simona Kijonková.