Jméno Thierry Gaugain začala veřejnost výrazněji vnímat poté, co francouzský designér navrhl superluxusní osmdesátimetrovou jachtu pro Steva Jobse. Nově se Gaugain od lodní dopravy, ve které se snaží pravidelně přicházet s inovacemi, přesunul ke konceptům nových pozemních dopravních prostředků.

Jeho nejnovějším počinem je luxusní „G Train“ kompletně měnící dosavadní vnímání vlaků. G Train je navržen pro jediného šťastného – a velmi bohatého – majitele, který může v unikátním vlaku pohodlně trávit čas na cestách a ještě u toho uspořádat soukromý večírek pro přátele.

Tomu je uzpůsoben celý interiér: nechybí apartmá, čtrnáct pokojů pro hosty, posilovna, wellness, jídelní vůz a samozřejmě prostory pro setkávání.

Čtyři sta metrů dlouhý vlak, označovaný jako luxusní „palác na kolejích“, má tvořit čtrnáct vagonů prosklených chytrým sklem, které lze zprůhlednit, nebo naopak zatemnit.

info Vizualizace Design by Gaugain

S podobnými inovacemi si Gaugain vyhrál i uvnitř vlaku: lze samozřejmě měnit barvu osvětlení a nastavit požadovanou atmosféru a pokud se cestujícím nebudou pozdávat míjená venkovní panoramata, mají možnost na vnitřní prostory promítnout prakticky jakýkoli pohled budou chtít. 

Je libo místo u okna?

Všemi zmíněnými vychytávkami se autor snaží veřejnosti vysvětlit svůj pohled na to, jak by v budoucnu mělo cestování vypadat. Je totiž přesvědčený, že v poslední době se lidé zaměřují mnohem víc na rychlost cesty než na její maximální vychutnání.

Svůj vlakový počin vnímá Gaugain jako nový normál v dálkové dopravě, kdy lidé na palubě mohou atmosféru cesty ke zvolenému cíli nasávat plnými doušky.

„Majitel, kterého si představuji, je někdo, kdo si je vědom jedinečnosti tohoto vlaku a chápe, že nemluvím jen o tom, jak rychle se dostanete z bodu A do bodu B,“ konstatoval designér pro CNN.

Vlak má být přizpůsobený jízdě kolem rychlosti 160 kilometrů za hodinu, přičemž autor počítá s jeho provozem na americkém a evropském kontinentu. Kde, a zda vůbec, se luxusní vlak ve skutečnosti projede, zatím není jasné, ale o ideálním majiteli má Gaugain jasno.

Při navrhování prý myslel na vdovu po zákazníkovi, který si jeden z jeho ztělesněných konceptů v minulosti zakoupil: byznysmenka a miliardářka Laurene Powell Jobs, vdova po Stevu Jobsovi.

Pohled do interiéru

Velmi nevšední vlak nicméně na svou majitelku či majitele stále čeká. Podle Gaugaina by mělo jít o někoho „nejméně tak šíleného“, jako je on sám.

V každém případě to bude muset být člověk disponující nemalým kapitálem i trpělivostí – konstrukce vlaku má vyjít na 350 milionů dolarů a potrvá minimálně dva a půl roku.