Je přímo v srdci technologického epicentra v San Franciscu, má velké klienty po celém světě, ty nejlepší investory v zádech a s čerstvým přílivem kapitálu i valuaci bezpečně přesahující status jednorožce. Jen je na tom startupu něco nevšedního – má české zakladatele Huberta Palána a Daniela Hejla.

Správně tušíte, že jde o Productboard, který se právě posunul do první startupové ligy světa. V novém investičním kole (Series D) získal 125 milionů dolarů a svou valuaci posunul na 1,725 miliardy dolarů, tedy v přepočtu 37 miliard korun.

Productboard tak přeskočil Rohlík, který se po loňských kapitálových injekcích stal s miliardovou dolarovou valuací prvním českým novodobým jednorožcem.

Novou investici do českého počinu vedly Dragoneer Investment Group a Tiger Global Management, které za sebou mají investice do firem jako Spotify, Uber, Airbnb, LinkedIn či Yandex.

V případě Productboardu navazují výše uvedení na dřívější investice od Sequoia Capital, Index Ventures či Kleiner Perkins, a lze proto konstatovat, že Productboard má podporu těch nejlepších investorů vůbec – samozřejmě i českých Credo Ventures, Rockaway Capital a Reflex Capital.

„Pevně doufám, že náš růst a dosavadní úspěch pomáhá reprezentovat český talent ve světě. Status jednorožce je jedním z milníků na naší cestě vybudovat silnou globální společnost, pomáhající firmám budovat kvalitnější digitální produkty, které budou chtít lidé s radostí využívat a budou jim užitečné,“ uvedl CEO Productboardu Palán.

Mezi zákazníky jsou firmy jako Microsoft, Volkswagen, Salesforce, Zoom nebo Avast.

Třiačtyřicetiletý podnikatel se díky svému počínání loni v říjnu dostal do našeho seznamu nejbohatších Čechů. Podle jeho slov je pro další úspěšný růst zásadní najímat nejlepší odborníky na světě, z čehož je patrné, kam také budou směřovat nové prostředky. Startup aktuálně zaměstnává čtyři stovky lidí rozprostřené mezi Prahu, San Francisco či Vancouver.

Čím špičkový zástup investorů zaujal? Zjednodušeně řečeno vyvíjí software, usnadňující život produktovým manažerům. Na základě potřeb zákazníků jim pomáhá se lépe rozhodovat a rychle uvádět produkty na trh. Mezi zákazníky jsou firmy jako Microsoft, Volkswagen, Salesforce, Zoom nebo Avast.

Firma zatím trží stovky milionů korun ročně, ale potenciál je pochopitelně násobně větší. „Je pozoruhodné, kolik společností investuje tolik prostředků do výzkumu a vývoje, aniž se podívají na data a zeptají se, co vlastně mají stavět,“ popisuje Christian Jensen, partner Dragoneer Investment Group.

„Když některé z firem v našem portfoliu začaly používat Productboard, byl tam najednou obrovský rozdíl. Svět se proměňuje a začíná do středu své pozornosti umísťovat zákazníky. Díky Productboardu konečně máme nástroj založený na datech,“ dodává.

S vědomím současné situace má své kouzlo poslechnout si náš podcast z roku 2019, kde se Hubert Palán vyjadřoval mimo jiné následovně: „Valuace je určená velikostí příležitosti a v našem případě je ta příležitost natolik obrovská, že firma může mít do budoucna hodnotu mnohem větší než miliardu dolarů.“