Je to nástroj, který změnil styl, jakým města a obce komunikují s občany. Mobilní Rozhlas rozesílá SMS, e-maily či zprávy do aplikace v případě výpadků energie, informuje ale třeba i o kulturním dění nebo výjimečných událostech.

V platformě, kterou využívá tisícovka českých obcí i řada pražských částí, nově kupuje většinový podíl investiční skupina Pale Fire Capital, za níž stojí Jan Barta, Dušan Šenkypl a David Holý. Ta dosud v projektu držela 10 procent, nyní za dalších 70 dává vyšší desítky milionů korun. Většiny svého podílu se zbavuje zakladatel Ondřej Svrček, nadále však zůstává v roli CEO.

Čerstvý kapitál má pomoci vyladit produkt a hlavně umožnit rozrůstání se do dalších zemí, a to již pod novou globální značkou. „Reálně budeme zcela řídit mezinárodní expanzi. Současný tým se bude věnovat československému trhu,“ říká k nezvyklé strategii – koupi majoritního podílu – Jan Barta ze Pale Fire Capital, která je během pandemie poměrně aktivní a nedávno oznámila i vstup do projektu LitFin financujícího soudní spory.

„Máme ambici vytvořit z Mobilního Rozhlasu nejužitečnější digitální nástroj pro komunikaci státní správy, ale také nastartovat revoluci ve změně přístupu k chytré komunikaci v mnoha zemích,“ komentuje obchod David Holý, jenž se projektu bude za skupinu primárně věnovat.

CEO Mobilního Rozhlasu Ondřej Svrček

Investoři z Pale Fire Capital jsou přesvědčeni, že s novým brandem mohou západním zemím pomoci zlepšit komunikaci směrem k obyvatelům primárně v krizových situacích, kterými mohou být teroristické útoky, ale například i současná koronavirová krize, zmítaná fake news ze všech stran. Základem má být jednoduchý onboarding samospráv, sdílená chytrá databáze kontaktů a z druhé strany samozřejmě uživatelská přívětivost.

„Již v roce 2021 bychom chtěli, aby Mobilní Rozhlas využívala třetina samospráv v Česku. Do tří let chceme, aby náš projekt dal vzniknout celoevropským standardům pro SMART komunikaci,“ říká k plánům CEO projektu Ondřej Svrček.