Když roky přibývají, často dojde na plastické úpravy. Někomu stačí vyhlazení pár vrásek, někdo jde rovnou odsávání tuku, kompletní omlazení obličeje a ještě přihodí zvětšení prsou. Teď se po čtyřech letech na trhu omlazení dočkalo Audi A8.
Automobilka z Ingolstadtu se ale u svého nejluxusnějšího modelu držela u země. Na skalpel v rukách chirurga tak rozhodně nedošlo. Stačí nový účes, výraznější rtěnka a pravidelné cvičení. Jestli vám aktuální A8 neparkuje v garáži, výsledkem změn je spíš takový ten pocit, kdy na první dobrou ani nepoznáte, že je něco jinak. Zároveň si ale říkáte, že něco se přeci jen změnilo.
Jiná je maska. Šestiúhelníkový tvar víceméně zůstává, ale přidalo se na agresivitě. Větší do šířky a rohy vytažené blíž ke kapotě. Jiný je logicky pak i nárazník a světla. Výsledek je ten, že když tohle zahlédnete ve zpětném zrcátku, jeden by se nejradši klidil rovnou do příkopu. Jedním si ale v téhle situaci můžete být jistí. Tedy pokud se bavíme o tom, že jedete v noci.
A to tím, že Audi A8 řidiče jedoucí předním ani v protisměru díky chytré technologii v žádném případě neoslní. Řidič za volantem A8 si přitom bude pořád připadat jako by měl na střeše namontovanou rampu ověšenou reflektory. Ve skutečnosti tohle umí dva reflektory s technologií Digital Matrix LED, přičemž v každém je prý 1,3 milionu mikrozrcadel, jejichž velikost se uvádí v setinách milimetru.
Forbes Digital Premium
6. 3. 20227 min
Ondřej Kinkor
redaktor Forbes Česko
Jako novinář pracuje od roku 2002, kdy začal spolupracovat se středočeskou a ekonomickou redakcí MF Dnes. V roce 2004 nastoupil do tematických příloh MF Dnes, kde byl redaktorem přílohy Auto. Rok 2009 strávil na studijním pobytu v Indonésii a po návratu byl redaktorem přílohy Praha MF Dnes. Následně přeplaval na břeh public relations, aby se v roce 2020 vrátil zpět do médií a stal se součástí redakce Forbesu.