Americký výrobce nápojů PepsiCo prodá za 3,3 miliardy dolarů, asi 70,7 miliardy korun, kontrolní podíl ve svých značkách džusů, jako je Tropicana a Naked, soukromé investiční firmě PAI Partners. Prodej umožní nápojovému gigantu soustředit se na zdravější produkty, uvedla firma v dnešním sdělení.

Podle dohody se společností PAI Partners si PepsiCo ponechá v nově vytvořeném společném podniku podíl 39 procent. Udrží si také výhradní právo na distribuci nápojů v USA. Transakce by měla být dokončena na přelomu letošního a příštího roku.

Džusy Tropicana koupila společnost PepsiCo v roce 1998 zhruba za 3,3 miliardy dolarů. Výrobce prémiových džusů Naked pak získala o téměř deset let později za 150 milionů dolarů.

Prodej džusů začal výrazně klesat na začátku tohoto tisíciletí, kdy se zvýšila obliba nízkosacharidové stravy. Tento trend pokračuje, protože stále více rodin kupuje raději vodu nebo nízkokalorické nápoje. V USA spotřeba džusů dosáhla vrcholu v roce 2003, uvedla agentura AP.

Generální ředitel společnosti PepsiCo Ramon Laguarta uvedl, že transakce umožní firmě soustředit se na její nynější portfolio rozmanitých produktů, včetně rozšiřování nabídky zdravějších svačin, nápojů s nulovým obsahem kalorií a produktů jako SodaStream.