Česká módní značka Pietro Filipi se po klinické smrti nadechuje k restartu. Nově spadá pod společnost DaniDarx, která už v minulosti zachránila skomírající značku spodního prádla Styx a stojí za e-shopem Trenýrkárna.cz.

Bylo to smutné období. Období pandemie covidu-19 spojené se špatným řízením někdejšího majitele Michala Mičky dovedlo oblíbený český brand Pietro Filipi ke krachu. Firma, která před pandemií dosahovala na obrat přes čtyři sta milionů korun a po republice provozovala třiadvacet obchodů, zkraje roku 2021 prakticky zanikla.

Po rozprodeji zásob za desítky milionů korun se rozpoutal boj o ochranné známky značky s historií psanou od roku 1993. Z něho jako vítěz vyšla investiční skupina Natland podnikatele Tomáše Rašky, která za ně zaplatila necelých pět milionů korun. Následně se majitelem známek stala společnost Kara, jejíž nový byznysový příběh nastartoval právě Natland ve spolupráci s původním majitelem Zdeňkem Rinthem.

Zatímco Kara, zaměřená na koženou a kožešinovou módu, zůstala v Rinthových rukách, nad tím, co dál se značkou Pietro Filipi, visely otazníky. „Společnost Kara se podařilo ozdravit. U Pietro Filipi jsme chtěli zachránit alespoň značku, která měla svou hodnotu. Zároveň jsme chtěli dát příležitost mladým kreativcům a nápadům, jak s takovým brandem dále nakládat,“ vysvětluje pohnutky vedoucí k prodeji vlastník Natlandu Tomáš Raška.

„Zvažovali jsme dva nebo tři směry, kudy se ubírat – nebylo ale úplně v mých silách znovu zásadně a podstatně oživovat Karu a zároveň ještě od základu budovat Pietro Filipi,“ připouští Rinth. Po několika jednáních s různými zájemci si společně s Tomášem Raškou nakonec plácli s dvojicí Ruslan Skopal a Adam Rožánek z DaniDarx, které od loňska finančně kryje záda skupina SPM, založená investory Slavomírem PavlíčkemMarkem Španělem.

Ani jedna ze stran přesnou částku obchodu nezveřejnila, ale podle Ruslana Skopala nebyla tím nejhlavnějším parametrem, který rozhodl, komu Pietro Filipi nakonec připadne. Zájemci o koupi totiž museli prodávající stranu především přesvědčit, že ochranné známky nedostane někdo s megalomanským plánem, který zase skončí krachem. A majitelé Trenýrkárny to zvládli nejlépe.

„Není to nikde ve smlouvě, ale jako chlapi jsme se k tomu zavázali podáním rukou,“ vysvětluje Skopal, který naznačil, že s přihlédnutím k inflaci v posledním roce a půl a nákladům na právní služby Raška s Rinthem na prodeji oděvní značky příliš nevydělali.

„Je vlastně sympatické, že i když to jednoduše mohli dát tomu, kdo nabídne nejvíc, šli na to jinak. O zisk tak nejspíš až tolik nešlo,“ dodává Skopal. Spolu s Rožánkem mluví z pohledu majitelů DaniDarx, dosahující na roční obrat 260 milionů korun a provozující největší tuzemský e-shop s pánským spodním prádlem, o získání Pietro Filipi jako o hlavní události roku. 

„Naším cílem je vrátit českým mužům a ženám značku, kterou měli rádi, a to navíc velice rychle,“ říká Ruslan Skopal. Se svým týmem tak připravil první kolekci oblečení, jejíž složení ale možná někdejší zákazníky Pietro Filipi překvapí. 

„Jde o pánské boxerky, dámské kalhotky, ponožky, plavky a župany,“ vyjmenovává. Jako prodejní kanál bude fungovat primárně e-shop Trenýrkárna.cz – webové stránky Pietro Filipi s českou doménou už sice běží, ale zákazníkům mají hlavně popsat historii značky a navést je tam, kde si zboží koupí.

Poslouchej!
Vydání Forbesu Poslouchej!

Skopal si od Pietro Filipi slibuje, že Trenýrkárna nabídne vlastní highendovou značku, která v portfoliu DaniDarx jako jediná chybí. V současnosti jeho základ tvoří Nedeto, na středu se pohybuje Styx a Pietro Filipi má být něčím, co půjde postavit proti značkám jako Tommy Hilfiger nebo Calvin Klein.

„Získáme tak větší podíl byznysu, protože ho budeme vlastnit, ne jen přeprodávat, což z pohledu marží není zdaleka tak zajímavé jako vlastní značka,“ popisuje naplánovaný obchodní model.

Zároveň dodává, že ještě letos přijde něco dalšího – v příštích měsících se na trhu objeví základní kolekce patnácti různých produktů, jako jsou kalhoty, sukně, košile nebo svetry v několika barvách, tedy zboží, na které byli zákazníci Pietro Filipi zvyklí. A pro obnovenou značku bude zásadní.

„Zákazníci svým zájmem sami rozhodnou, jakým směrem se vydáme. Když se to chytne, náš investor je připravený otevřít i kamenné obchody,“ tvrdí Skopal. Výroba oděvů bude probíhat v Turecku, na design si DaniDarx v Česku najímá externí návrháře. Letošní investiční plán počítá s částkou deset milionů korun a čas ukáže, jestli to v příštích letech bude výrazně víc.

„Pietro Filipi bude růst postupně a opatrně, aby se dokázalo vrátit na trh udržitelně. Že bychom okamžitě vzali dvacet třicet milionů, udělali velkou kolekci a za dalších pět milionů otevřeli dva obchody, do toho se teď pouštět nebudeme. To nerisknu,“ uzavírá Skopal.