Skupina lékáren Pilulka začala vedle Česka, Slovenska a Rumunska působit také v Maďarsku. Zákazníci ji tam najdou pod označením Pilulka.hu, informovala v úterý firma v tiskové zprávě.

Vstup na maďarský trh avizovala již dřív, její plán ale zbrzdila epidemie nemoci covid-19. Koncem loňského roku pak zveřejnila také záměr zažít letos podnikat v Rakousku. Tam bude podle spolumajitele Pilulky Martina Kasy do pár týdnů.

V Maďarsku skupina funguje podle Kasy na principu hybridního modelu, kdy kombinuje svou současnou infrastrukturu s lokálním komerčním oddělením a zákaznickou péčí.

Obdobný model chce spustit i v Rakousku, uvedl v tiskové zprávě Kasa. Pro server Seznam Zprávy vysvětlil, že Pilulka využije pro maďarský trh své sklady na Slovensku a pro rakouský české sklady a jen některé činnosti dělá nebo bude dělat na tamním trhu.

Firma uvedla, že chce v Maďarsku stavět „na komplexní nabídce nejžádanějších značek v kombinaci s unikátními službami a zákaznickou péčí“. Na maďarském trhu se podle ní objeví i její privátní značky.

Podle Kasy bude skupina v Maďarsku i Rakousku začínat online. Až dosáhne určité velikosti, začne hledat partnera s kamennými prodejnami, řekl pro Seznam Zprávy Kasa.

Doplnil, že pokud se firmě bude dařit, chce expandovat dál, přičemž dalším krokem by bylo Německo. O plánu vstoupit na tamní trh skupina rovněž už dřív informovala.

Skupina je na českém a slovenském trhu od roku 2013, na rumunském je od konce roku 2018. Většinově ji vlastní české fyzické osoby.

Pilulka je provozovatelem sítě kamenných lékáren a největší zásilkové lékárny v České republice a na Slovensku s přibližně dvěma miliony zákazníků. Podle svého webu má firma v Česku přes 140 kamenných lékáren.

Největší lékárenskou sítí v Česku je Dr.Max ze skupiny Penta, která má asi 460 poboček.

Tržby Pilulky loni činily podle auditovaných výsledků 2,4 miliardy korun, meziročně o 35 procent více. Franšízová síť lékáren Pilulka Partner k tržbám přidala dalších 1,2 miliardy korun na celkových 3,6 miliardy korun.

Největší měrou se na tržbách skupiny podílel český e-shop s meziročním nárůstem o 61 procent. Zisk skupiny před zdaněním, odpisy a amortizací EBITDA dosáhl 29 milionů korun, o šest milionů korun více než o rok dříve.