skip to main content

Podzemní wellnes, otevřená kuchyně. V Mikulově vyrůstá hotel, který ctí tradici vína

Luxus s moravskou tradicí v krvi. Investiční skupina Volarik Capital podnikatele Mika Volaříka se pouští do stavby unikátního, butikového hotelu. Pětihvězdičková budova do zhruba dvou let vyroste v Mikulově, ke kterému má podnikatel blízko, jelikož ho s oblastí pojí čtyřhvězdičkový wellness hotel Volarik a zároveň rodinné vinařství jeho otce.

Nová stavba vznikne v bezprostřední blízkosti Svatého kopečku a hostům nabídne čtyřiatřicet pokojů s vlastní terasou, zahradu s biotopem, podzemní wellness nebo hotelovou restauraci s otevřenou kuchyní. Volařík se jí věnoval poslední tři roky a je prvním z celkem čtyř chystaných projektů. Kromě butikového hotelu půjde ještě o komplex apartmánových domů, rodinný resort a wellness komplex.

„Mikulov je pro mě místem s jedinečným geniem loci. Chtěl jsem tu proto vytvořit stavbu, která bude oslavovat vinařskou tradici místního kraje v nadčasovém pojetí,“ říká. A přizval si k tomu ty nejlepší architekty a designéry. Interiéry hotelu například navrhlo studio Jestico + Whiles pod vedením britského architekta Seana Cliftona.

„Maximálně jsme se snažili využít lokálního bohatství, přírodních materiálů a oslovili jsme i řadu designérů, abychom společně vytvořili unikátní elementy, které podtrhují originalitu projektu. Jak si pětihvězdičkový hotel žádá, tak veškerý nábytek je atypický a vytvořený na míru,“ říká Clifton. Architektův tým pracoval v minulosti třeba pro podnikatele Václava Dejčmara, kterému navrhoval luxusní hotelový resort Zuri Zanzibar.

Hlavním motivem hotelu má být současný obraz vinařství, které ovlivňuje život Mikulova i celé jižní Moravy. „Nechtěl jsem vytvořit další moravský skanzen. Naší vizí bylo přenést typické vinařské a lokální prvky do nadčasového interiéru, aby si hosté užili kouzlo Mikulova i v moderním, ale stále útulném pojetí,“ vysvětluje Volařík.

Mike Volařík
Reklama

Speciálně pro hotel proto vzniká řada autorských prvků od českých i slovenských umělců, třeba ikonické svítidlo u vstupu od sklářů z kamenickošenovské Preciosy. „Součástí hotelu bude i designový obchod, kde si originální kousky od umělců budou moci naši hosté koupit a přenést si tak atmosféru hotelu k sobě domů,“ přibližuje podnikatel.

Tým architektů podrobně studoval historii kraje, postupy výroby vína a historii jeho pěstování, ale také zdejší zemědělství a profil krajiny. Řady vinic se tak obtiskly do svislých linií interiéru a barevná paleta použitých materiálů vycházela z odstínů, kterými prochází vinné hrozny během svého zrání.

„Inspirovali jsme se i místní architekturou. V pokojích vytváříme jemně strukturované efekty na stěnách, takzvanou stařenou omítku, která připomíná omítku místních stavení. Na obklady a dlažbu jsme použili květinové vzory a poměrně velké zastoupení v interiéru dostalo i dřevo a kov. Chtěli jsme použít tradiční materiály, které se napříč staletími používaly k výrobě vína,“ dodává Sean Clifton.

Navíc v interiérech vsadili i na udržitelnost, a tak je třeba tapeta za hlavní recepcí vytvořená lisováním listů vinné révy, kterou vyrábí rakouská firma Organoid. Podlahu v pokojích a většinu společných prostor pro změnu pokryje speciálně vytvořená směs betonu a korku, kterou vyvinula česká firma Smek Surface Design.

Pod Volaříkovu skupinu spadá v Mikulově už třináct apartmánů a již zmiňovaný čtyřhvězdičkový hotel Volarik Hotel. Ten se může pochlubit tím, že za uplynulé období navzdory pandemii covidu ztrojnásobil svůj zisk. Skupina bude v horizontu několika měsíců spouštět investiční fond, který umožní i externím investorům podílet se na výstavbě chystaných developerských projektů.