Mnoho majitelů restaurací bojuje se stejnou realitou – po patnácti hodinách práce tráví pozdní večery žonglováním s tabulkami v Excelu ve snaze zorientovat se ve svém účetnictví.

Jinej fond investora Jiřího Hlavenky a podnikatele a člena našeho loňského výběru 30 pod 30 Jana Slámy proto posílá investici do startupu Dishboard, softwaru na gastro management, která chce tento běžný problém v pohostinství řešit.

Spolu s andělským investorem Martinem Kalovcem, bývalým šéfem české pobočky BCG, posílají projektu, za kterým stojí startupista Kirill Shamanin, v přepočtu bezmála sedm a půl milionů korun.

Shamanin založil Dishboard jako řešení zarážející statistiky – až dvě třetiny gastro podniků podle něj totiž skončí už v prvních třech letech od otevření. „Hlavním důvodem je chybějící kontrola o finančním stavu firmy a špatné plánování cash flow. Polovina majitelů restaurací nemá jasný přehled o svých nákladech, ziscích či mzdách,“ vysvětluje Shamanin.

Díky umělé inteligenci, která dokáže analyzovat stovky faktur a účtenek měsíčně mají podnikatelé okamžitý přehled o svých reálných příjmech a výdajích a mohou tak maximalizovat své zisky. Celý systém je integrovaný s pokladními systémy jako Dotykačka či Storyous, v plánu je pak spojení s dalšími velkými hráči na trhu.

„Našim ultimátním cílem je plná automatizace finanční správy gastro podniku, ale i usnadnění přístupu restauratérům ke krátkodobému financování či automatizace plateb jejich dodavatelům,“ dodává startupista.

Během dvanácti měsíců od spuštění systému Dishboard začala využívat více než stovka platících zákazníků, mezi nimi podniky jako Automat Matuška, Etapa, Sodo nebo Los Capolitos.

Pro Jinej fond jde už o desátou investici. „V Dishboardu na nás zapůsobil jeho founder Kirill svým odhodláním a výjimečným drivem, na což pak navázala krásná trakce a rychlý růst podtržený velmi pozitivními referencemi více než 100 klientů, kterým už produkt pomáhá,“ komentuje investici Jan Sláma.

Spolu s Jiřím Hlavenkou podporují zejména startupy v ranné fázi, které kromě kapitálu potřebují také strategické partnerství a mentoring.