Pražské Letiště Václava Havla jedná s poskytovatelem alternativní taxislužby Uber o přidání klasické taxislužby do nabídky pro cestující. Uber před rokem a půl s ruzyňským letištěm uzavřel pětiletou smlouvu, a stal se tak jeho oficiálním provozovatelem taxislužeb.
Společnost umožňuje objednání jízdy pouze přes aplikaci nebo kiosek na letišti, na což si stěžují někteří cestující včetně bývalého ministra financí Miroslava Kalouska. Na jednání letiště a Uberu upozornil server e15.
„V současné chvíli jednáme se společností Uber, aby do své nabídky zahrnula také služby pro ten segment cestujících, kteří nechtějí pro využití taxislužeb uvádět své osobní údaje,“ řekla mluvčí letiště Denisa Hejtmánková. Objednání přes kiosek nebo aplikaci bylo podle dřívějšího vyjádření letiště nutné kvůli garanci pevně stanovené ceny.
„Aby mi byla služba poskytnuta, musím si ji objednat přes aplikaci nebo se zaregistrovat v terminálu v letištní hale. Nechci ani aplikaci, ani se nechci nikde registrovat. Chci taxíka, kterému zaplatím buď kartou, nebo v hotovosti, a dostanu účet,“ uvedl už dříve na síti X Kalousek. Podobné stížnosti zaznamenalo letiště při vyhodnocování prvních měsíců působení Uberu i u dalších cestujících.
Uber požadavku letiště může a nemusí vyhovět. Tento požadavek letiště do smlouvy z roku 2023 nezahrnulo, řekl předseda představenstva Letiště Praha Jiří Pos. Uber by se podle něj měl rozhodnout do zahájení letní sezony. Pokud letiště s Uberem nenajde vhodné řešení, ještě letos vyhlásí doplňkový tendr na druhého provozovatele taxislužby, uvedl web e15.
Taxislužby na pražském letišti před Uberem poskytovala firma Tick Tack ze skupiny Taxi Praha společně s firmou Fix. Poskytovala klasickou taxislužbu naceněnou pomocí taxametru. Od nového poskytovatele letiště požadovalo zejména stanovení konečné ceny ještě před jízdou.
Cena jízdného nesmí překročit dohodnutou cenu, a to ani při změně trasy nebo čekání v zácpě. Uber také musí garantovat vozový park ve stáří maximálně do tří let, dostatečný počet dostupných vozů na letišti, reprezentativní chování řidičů se základní znalostí angličtiny a plynulou češtinou nebo možnost platit bezhotovostně.