Peněz, krásných žen a kokainu není nikdy dost. A sportovních aut, je ještě potřeba dodat.
Takový byl život burzovního makléře Jordana Belforta, jak ho režisér Martin Scorsese popsal ve ve filmu Vlk z Wall Street. Teď je možné získat bílé Lamborghini Countach, které Belfort řídil.
Karate kop, jakým na zemi ležící, notně společensky unavený Leonardo DiCaprio coby Jordan Belfort otevírá dveře bílého Lamborghini Countach, už stihl vstoupit mezi slavné filmové scény.
Majitelé různých lamborghini s dveřmi otvíranými vzhůru ho sem tam zkoušejí napodobovat, ale ať je jejich herecký talent sebelepší, jedno jim chybí. Lamborghini Countach 25th Anniversary Edition by Bertone.
V pátek 8. prosince se to může snadno změnit. Stačí mít jeden a půl až dva miliony dolarů, za které se bílé lambo v New Yorku dražit v rámci aukce RM Sotheby´s. Možná to bude víc, možná méně, ale uvedená suma vychází z předpokladu aukční síně, která se na prodej automobilů specializuje.
Účastníci aukce si ale nebudou kupovat „jen“ auto ze slavného filmu. Countach je totiž legenda sama o sobě. A pořád je vlastně neuvěřitelné, že od jeho prvního představení na autosalonu v Ženevě na stánku designérského studia Bertone uteklo už padesát let.
Countach je sportovní vůz, kde se sešlo všechno dohromady. Řvoucí dvanáctiválec umístěný vzadu uprostřed, což zajistilo dokonalé vyvážení, nízko posazený podvozek, klínovitá karoserie, za níž stál v době jejího vzniku třicátník Marcello Gandini, nebo slavné směrem nahoru otevírající se dveře… Nic z jeho výjimečnosti za těch pět dekád nevyprchalo.
Držené auto je jedním z 657 kusů ze série 25th Anniversary Edition vzniklé jako připomínka založení značky. Zároveň šlo o poslední verzi slavného auta, na níž se mimo jiné podílel původem argentinský konstruktér Horacio Pagani, jenž po odchodu z Lamborghini založil vlastní automobilku Pagani zaměřenou na hypersportovní vozy.
Právě on na odcházející model prosadil řadu prvků zlepšujících aerodynamiku, které původně vyvinul pro vizionářský koncept Countach Evoluzione, u něhož poprvé vsadil na karoserii z kompozitních materiálů.
Hvězdná chvíle bílého countache z roku 1989 přišla o čtyřiadvacet let později, kdy ho po celém světě viděli diváci Scorseseho filmu, jež posbíral pět oscarových nominací. Nebyl samozřejmě hvězdou jedinou, tedy pokud jde automobily.
Vlk z Wall Street byl přehlídkou toho nejlepšího, co osmdesátky minulého století nabízely. Ferrari 512 TR, Mercedes-Benz S, Porsche 911 nebo Mercedes-Benz SL… Bílý countach ale na plátně vynikal nejvíc.
Scorsese si pro natáčení objednal dva kusy bílého supersportu. Osud jednoho byl ale výrazně smutnější, byť si pro sebe ve filmu dokázal urvat víc než tři minuty času. Aktuálně nabízený kus se na plátně objevil jen po dobu šestnácti sekund.
Režisér totiž trval na tom, že skutečné auto se musí použít i na natáčení slavné scény, v níž ho společensky unavený Belford během divoké jízdy poničí. Zdemolovaná verze se dražila minulý měsíc v Abu Dhabi, kde za něj nový majitel zaplatil 1,35 milionu dolarů.
V době natáčení filmu Vlk z Wall Street pak auto vlastnil specialista na značku Lamborghini z Marylandu, jenž ho na natáčení osobně dovezl z 300 kilometrů vzdáleného Baltimoru.
Dopis založený ve spisu newyorské firmy Picture Cars East, která auto filmové produkci zprostředkovala, potvrzuje, že se jednalo o jedno ze dvou lamborghini použitých při filmování. Potvrzuje i to, že ze dvou použitých Countachů je tento nehavarovaným exemplářem.
Podrobné prohlížení filmu a zkoumání fotografií ze zákulisí natáčení navíc odhaluje rozdíly mezi dvěma auty. Nabízený vůz měl oproti nabouranému kusu ve výbavě například výrazný černobílý volant.
Ten je jasně vidět například ve scéně, kdy DiCaprio přijíždí do Belfortova domu a vystupuje z vozu, což potvrzuje, že auto filmaři použili v některých detailních záběrech. Auto také posloužilo pro několik jízdních záběrů během noci.
Znalci si ve filmu také mohli všimnout odlišnosti v náraznících obou aut. Neponičený model měl totiž po zásahu prvního majitele menší nárazník určený pro evropský trh, zatímco zdemolovaný měl nárazník pro americký kontinent.
Co vidět naopak nebylo, byl fakt, že ten samý majitel kromě výměny nárazníku z auta sejmul i nepřehlédnutelné zadní křídlo. To filmaři vyřešili tak, že ho na karoserii připevnili alespoň dočasně.
V dalších letech nový majitel autu vrátil původní podobu – vyměnil nárazník za americký a doplnil i křídlo. Tím se vůz vrátil do tovární podoby, v jaké se nabízí dnes, a také se vizuálně sladil se svým méně šťastným souputníkem z filmového plátna.
Limitovaná edice, původní stav, spojení se slavným filmem a ještě slavnějším Leonardem DiCapriem tak z bílého Lamborghini Countach dělá pravděpodobně jeden z nejvýznamnějších existujících exemplářů už tak slavného auta.