Finanční kolos PPF zažívá těžké období, v němž se snaží opustit trhy, na kterých skupina historicky vyrostla – zejména Rusko. I v turbulentní době ji však některá aktiva mohou tešit, jako například Škoda Transportation.

Český výrobce řešení pro hromadnou dopravu, jehož si většina spojí primárně s nízkopodlažními tramvajemi, se pochlubil výsledky za loňský rok. Tržby dosáhly 15,5 miliardy korun se ziskovostí EBITDA přesahující miliardu korun. Čistý konsolidovaný zisk pak činil 580 milionů.

„Podmínkou našeho dalšího růstu je schopnost nabízet zákazníkům nové technologie, zefektivnit výrobu a výrazně pokročit v digitalizaci. Věřím, že úspěchy dosažené v těchto oblastech v roce 2021 nám pomohou, abychom byli ještě více konkurenceschopní největším evropským hráčům a získávali zakázky i na nových teritoriích,“ uvedl k výsledkům Didier Pfleger, CEO Škoda Group.

Pflegera pod křídla PPF získal odcházející šéf Ladislav Bartoníček letos v únoru. Jeho příchod komentoval ambicemi „zvýšit tržní podíl Škody v konkurenci s největšími průmyslovými výrobci ve světovém měřítku“.

Dopravní skupina v loňském roce hojně investovala také do výroby, kdy konkrétně rozprostřela 1,4 miliardy korun do svých závodů v Plzni, Ostravě, Šumperku či ve finském Otanmäki, kde před lety převzala tamního výrobce Transtech.

„Škodovka se posouvá mezi zásadní evropské firmy na poli mobility a technologií v hromadné dopravě. Věřím, že se naší skupině bude dařit i nadále budovat silnou pozici na domácích trzích i v zahraničí,“ doplnil Pflegera Stanislav Kuba, předseda dozorčí rady Škoda Group.