Čistý zisk jihokorejské automobilky Hyundai Motor Co. ve druhém čtvrtletí letošního roku prudce vzrostl na 1,8 bilionu wonů, asi 34,1 miliardy korun, z loňských 227 miliard wonů. Zisk byl nejvyšší za šest let a překonal i očekávání analytiků díky poptávce po sportovně-užitkových vozech, které mají vysokou marži, a luxusních vozech Genesis. Uvedla to společnost v dnešním prohlášení.

Hyundai patří spolu se svojí dceřinou společností Kia mezi deset největších automobilek světa podle prodeje. Analytici dotazovaní agenturou Refinitv očekávali v průměru zisk 1,6 bilionu wonů.

Hyundai dodal, že růst zisku podpořilo také pokračující zotavování z  celosvětové pandemie nemoci covid-19, které zvýšilo poptávku po  automobilech. Analytici dodávají, že automobilce pomohlo také konzervativní řízení dodavatelského řetězce, které způsobilo, že se jí daří zvládnout problém s globálním nedostatkem čipů lépe než většině dalších automobilek.

Dlouhodobý nedostatek čipů a problémy s dodávkami dalších součástek však začínají mít vliv i na Hyundai. Narušily zejména výrobu elektrických aut. V dubnu automobilka Hyundai kvůli problémům s  dodávkami čipů a některých dílů pozastavila výrobu v jednom ze svých jihokorejských závodů, který vyrábí elektrický crossover Ioniq 5.