O tomhle poměrně netradičním obchodu se píše už od loňského prosince a teď je konečně hotovo. Hyundai Motor Group za 1,1 miliardy dolarů ovládla osmdesátiprocentní podíl v Boston Dynamics, zbylých dvacet procent si udržela SoftBank Group.

Jde o zajímavé spojenectví. Boston Dynamics se zaměřuje na vývoj mobilních robotů, vhodných pro celou škálu oborů a scénářů. Vytvořila kupříkladu proslulého bipedálního robota Atlase, který umí běhat a skákat přes překážky, či čtyřnohého Spota, což je robotický pes, který pobíhá i po dvorku české ČVUT.

Stovky robotů od Boston Dynamics jsou dnes přítomny v mnoha průmyslových odvětvích, ať jde o těžařství, ropný průmysl či stavařinu. Hojné mediální pozornosti se nedávno těšil také robůtek Stretch, který je učený pro práci v čím dál tím obrovštějších obchodních skladištích.

Na druhé straně Hyundai zná většina lidí jen jako běžnou asijskou automobilku. Společnost sama se tak však nevidí a vidět do budoucna nechce.

A právě touhle akvizicí činí důležitý krok ve svém přerodu v takzvaného poskytovatele chytrých řešení v dopravě. V rámci této futuristické podoby společnosti firma Hyundai investuje do vývoje inteligentních továren, umělé inteligence, Urban Air Mobility (přepravy vzduchem ve velkoměstech), autonomního řízení a právě robotů.

Nákup jedné z nejznámějších robotických firem tak přesně zapadá do vize nazvané Strategie 2025, kterou Hyundai představila už na konci roku 2019.

V ní dala důraz například na rozvoj personalizovaných mobilních platforem typu osobních létajících prostředků nebo futuristických záležitostí, jako je Purpose Built Vehicle – což je něco mezi automobilem a jezdícím obývákem říznutým pojízdnou kavárnou.

Celé to zapadá do zcela nového konceptu takzvaného hubu, který musíte vidět na vlastní oči, abyste mu vůbec uvěřili.

Jak už název strategie napovídá, Hyundai se chce stát plnohodnotným poskytovatelem chytrých řešení v dopravě do roku 2025.

Konkrétně znalosti a zkušenosti inženýrů z Boston Dynamics mají být podle dostupných informací začleněny do robotického řetězce, který se potáhne od automatizované výroby komponentů až po finální inteligentní logistiku. Stejně tak by však měla jihokorejská společnost podporovat i další výzkum a vývoj robotů přímo v Boston Dynamics.

Hyundai k akvizici Boston Dynamics publikoval videoklip, který představuje budoucnost tak, jak by mohla díky spolupráci obou firem vypadat. Robotický pejsek Spot v něm asistuje slepci, Atlas tancuje s holčičkou na náměstí u kašny a další roboti a robotické pomůcky pomáhají potřebným.