Nenápadná česká technologická firma z Holešovic má nového investora a značný kapitál k rozvoji. Fond Viking Global, který spravuje aktiva za více než 42 miliard dolarů, do Kebooly investuje 32 milionů dolarů s opcí na dalších třicet milionů.

Celkově se tak investice v rámci Series A může vyšplhat až na v přepočtu 1,4 miliardy korun Investice má sloužit primárně k rozvoji obchodní sítě a posílení postavení na americkém trhu – mezi tamními velkými firemními klienty.

„Poslední dva o roky o nás bylo v USA víc a víc slyšet, takže se nám začalo ozývat dost investorů. S žádnými jsme si ale nerozuměli. Vždycky nám velmi chválili technologii, ale pak se začali divit, proč nerosteme o sto procent ročně. My říkali, že sice rosteme třeba čtyřicetiprocentním tempem, zato máme pozitivní cash flow, což ale stejně vždy vedlo k základnímu rozkolu,“ říká Forbesu CEO Kebooly Pavel Doležal.

Keboola vyvíjí cloudovou platformu na zpracování dat, díky které se všechna firemní i externí data z libovolných datových zdrojů dokážou organizovat na jednom místě. Celé si to lze představit jako operační systém počítače – tedy jako službu, která propojuje všechny sofistikované technologie dohromady tak, aby je dokázal ovládat člověk bez technologického vzdělání. Totéž dělá Keboola s daty.

A přesně to zaujalo investory z newyorského fondu Viking Global. „Vikingové neskáčou na hype, ale když mají tezi, tak si za ní jdou,“ doplňuje Doležal.

Keboola loni v rámci angel investice získala podporu české podnikatelsko-technologické elity. To když do ní investovali lidé jako Eduard Kučera, Tomáš Čupr, Ondřej Fryc nebo fond Presto Ventures, kde působí například Vojta Roček.

„Všichni z nich byli v nějaké fázi života uživateli naší platformy, takže nás znali a věděli, co se s tím dá udělat. Zároveň jsme se měli od koho se učit. Potřebovali jsme nějaké provozní změny? Šli jsme za Ondrou Frycem do operations. Potřebovali jsme něco vědět k zahraniční expanzi? Šli jsme za Edou Kučerou. Potřebujeme posunout byznys a produkt? Pořád to řešíme s Tomášem Čuprem. Máme se zkrátka na koho obrátit a je to super partnerství,“ vysvětluje Pavel Doležal.

Čupr, jemuž v Keboole říkají s nadsázkou „VP of propaganda“, se mimochodem aktuálního investičního kola zúčastnil také, a to skrze svou investiční společnost TCF Capital.

Keboolu používají ve firmách jako BNP Paribas, Burger King Group, Productboard, Seznam.cz, Shipmonk, Rossum nebo právě v Rohlíku. S Viking Global v zádech jsou teď plány ještě řádově větší a součástí této cesty je dostat se z dvanácti milionů dolarů ARR (opakujících se ročních tržeb) na sto milionů.

Celý pozoruhodný příběh Kebooly je součástí nového vydání Forbesu, které vychází 6. prosince.