skip to main content
Společnost

Rozmanité týmy dosahují lepších výsledků. Škoda je novým členem Pride Business Fora

Automobilka Škoda Auto dnes udělala další krok na cestě k férovému přístupu k zaměstnancům bez ohledu na jejich sexuální orientaci a genderovou identitu.

„Vstup do Pride Business Fora byl pro nás přirozeným krokem na cestě k rozvoji diverzity a inkluze,“ zní ze společnosti, která se stala třiatřicátým členem iniciativy, jenž je úzce spjatá s festivalem Prague Pride a podporuje zaměstnavatele v zavádění principů LGBT diverzity na pracovišti.

Reklama

Rozhodnutí automobilky je dalším krokem k naplnění strategie diverzity, která byla schválena představenstvem už v listopadu 2018. Nezávisle také vznikla interní zaměstnanecká skupina ŠKODA Proud.

„Diverzita a rovnost jsou esenciální součástí společnosti Škoda Auto. Jedna věc je nám jasná: rozmanité týmy dosahují lepších výsledků. Pro mě je velmi důležité, že naše společnost nabízí bezpečné, tolerantní a inspirativní prostředí pro každého v našem týmu,“ uvedl Thomas Schäfer, šéf automobilky.

Pro Forbes.cz se k tomuto tématu vyjádřila také Jana Šrámová, vedoucí operativní HR péče Škoda Auto:

Je v dnešní době svoboda diverzity na pracovišti pro velké zaměstnavatele důležitým tématem?

Chceme maximálně rozvíjet potenciál každého našeho zaměstnance bez ohledu na individuální odlišnosti – mezi takové odlišnosti samozřejmě patří i sexuální orientace. Vytvoření psychologicky bezpečného prostředí je nutnou podmínkou. Zaměstnanci, kteří nemusí své identity skrývat, jsou efektivnější a spokojenější – je to win-win situace pro zaměstnavatele i zaměstnance.

Jak konkrétně Škoda Auto diverzitu mezi zaměstnanci podporuje?

Začali jsme budovat diverzitní komunitu napříč celou firmou a napříč hierarchií – zaměstnanci sami přicházejí s nápady a projekty, které s naší podporou realizují, a zakládají zaměstnanecké skupiny.

Reklama

Nyní jsme na stovkách ambasadorů diverzity a inkluze po celé firmě. V neposlední řadě jsme se v posledních dvou letech začali systematicky věnovat práci s nevědomými předsudky. Tímto základním tréninkem prošly už dva tisíce přímých nadřízených.

Jana Šrámová

Na jaké oblasti diverzity se přitom zaměřujete?

Naše strategie diverzity rozvíjí pět základních rozměrů diverzity a inkluze. První je rovnost šancí pro zaměstnance bez ohledu na to, jestli se jedná o muže či ženu. Podporujeme technické vzdělávání u žen, rozvíjíme naše talenty a zaměřujeme se na naše zaměstnance, kteří jsou rodiči.

Dále se zaměřujeme na aspekt internacionalizace firmy a rozvoj spolupráce napříč generacemi. Čtvrtá dimenze se zaměřuje na podporu znevýhodněných skupin zaměstnanců s tím, že znevýhodnění mohou být fyzická i sociální.

V rámci páté dimenze rozvíjíme rozmanitost myšlení našich zaměstnanců, vytváření psychologicky bezpečného prostředí i práci s nevědomými předsudky. Důležitým aspektem je i edukace a komunikace témat souvisejících s diverzitou a inkluzí ve firmě.

Zmínila jste rovnost šancí pro muže a ženy. Jaká je ve vaší společnosti míra zastoupení žen na vedoucích pozicích?

V managementu máme více než čtrnáct procent manažerek a naplňováním naší strategie diverzity chceme do roku 2025 zastoupení žen na manažerských pozicích dále navýšit. Celkově pak v Česku, kde zaměstnáváme více než pětatřicet tisíc lidí, ženy tvoří přes dvacet procent všech zaměstnanců.

Mezi našimi zaměstnanci je dále zastoupeno více než padesát národností a průměrný věk zaměstnance je 39,8 roku. Provozujeme také specializované chráněné/profilové centrum, které zaměstnává více než čtyři sta zaměstnanců s fyzickým či se sociálním hendikepem.

Reklama
Reklama