skip to main content
Forbes Woman

Roznášela módní časopisy, dnes obléká miliony žen. Kdo je byznysmenka za značkami Kardashianek?

V dětství listovala módními časopisy, které si kupovala za ušetřené drobné. Nyní vydělává miliony a pomáhá jedné z nejslavnějších amerických rodin s jejich podnikáním. Jak dnes vypadá běžný den Emmy Grede?

Telefonáty s Kris Jenner a rychlá cesta přes Los Angeles za Khloé Kardashian na focení. „Mluvím s nimi každý den,“ říká o proslulé rodině. Pravidelný kontakt je pro devětatřicetiletou podnikatelku samozřejmostí. Spolu s manželem Jensem se stali nejbližšími spolupracovníky Kardashianových při jejich přerodu z hvězd reality show na podnikatele.

Společně pomohli Kardashianovým založit a vést tři firmy, včetně značky Kim Kardashian Skims – Jens je spoluzakladatel a generální ředitel, Emma je zakládající partnerka a produktová ředitelka. Emma je také spoluzakladatelkou a výkonnou ředitelkou značky Good American, kterou spolu s Khloé založila v roce 2016, a spoluzakladatelkou Jenneriny nové společnosti na úklidové prostředky.

„Emma je jedním z nejpracovitějších lidí, které znám. Nejenže se vrhá do každé části podnikání, ale také neustále posouvá hranice toho, jak může a má vypadat moderní, inkluzivní módní značka,“ pochvaluje si Khloé Kardashian.

Díky těmto skvěle rozjetým byznysům si Grede vysloužila místo vedle Kim a Kris v žebříčku nejbohatších self-made podnikatelek USA. Forbes přitom odhaduje, že její majetek ve výši 360 milionů dolarů pochází z velké části z jejího téměř osmiprocentního podílu ve společnosti Skims, jejíž celková hodnota byla v lednu oceněna na 3,2 miliardy dolarů.

Lidé mimo módní průmysl znají Grede především jako hostující porotkyni v soutěži Shark Tank. Říká, že tuto roli přijala, aby pomohla upozornit na nedostatečně financované podniky vlastněné Afroameričany.

Je také předsedkyní kampaně 15 Percent Pledge, spuštěné po policejní vraždě George Floyda v květnu 2020. Kampaň žádá maloobchodní prodejce, aby věnovali patnáct procent prostoru v regálech značkám vlastněným Afroameričany. Připojily se zatím sítě Nordstrom, Sephora a Macy’s.

„Když jsem přijela do Ameriky, dostávala jsem na rozdíl od Evropy spoustu otázek ohledně toho, že jsem černoška v byznysu,“ konstatuje Grede. „Cítila jsem, že vzhledem k mému postavení a k tomu, co jsem dokázala vybudovat a kde se nyní v životě nacházím, by bylo správné toho využít.“

Předplatné Forbesu
DoDo
Forbes 7/2022

Grede je nyní bohatá a slavná, ale cesta k tomu byla dlouhá. Vyrůstala jako jedna ze čtyř dcer svobodné matky ve východním Londýně. Dvanáct let roznášela noviny, dělala příležitostné práce a za drobné si kupovala módní magazíny.

„Vyrůstala jsem v osmdesátých letech, Londýn byl srdcem módního průmyslu a pro mě to bylo všechno o supermodelkách,“ vzpomíná na svou posedlost Kate Moss, Naomi Campbell, Lindou Evangelistou a Helenou Christiansen. Móda byla pro chudou dívku únikem.

Finanční problémy donutily Grede opustit London School of Fashion a přijmout práci v módní produkční společnosti, což se však ukázalo jako skvělý krok. Když si všimla, že módní návrháři mají problém se získáváním sponzorských darů, přišla s nápadem na svůj první byznys: navrhla zřízení agentury, která by propojila návrháře s finančními prostředky.

Reklama

Ve svých čtyřiadvaceti tak založila marketingovou firmu Independent Talent Brand, kterou o dvě dekády později v roce 2018 prodala společnosti Rogers & Cowen. Při budování agentury se také seznámila s Kardashianovými. K setkání docházelo na módních přehlídkách a už tehdy zámožná rodina diskutovala o kariéře dcer.

Grede napadlo založit módní společnost, která by byla inkluzivní a inspirovala se nedostatkem skutečně rozmanitých a „body positive“ značek. Svůj nápad představila Caitlyn Jenner a ta navrhla, aby se nápadu ujala Khloé. O týden později odletěla Grede do Los Angeles.

Značka Good American, která nabízí širokou škálu dámských velikostí, uvedla v roce 2016 na trh největší kolekci džínů v americké historii. A hned první den vynesly prodeje milion dolarů.

Jedním z důvodů úspěchu bylo zvládnutí technické náročnosti výroby tolika různých velikostí, která od podobného přístupu odrazuje většinu konkurenčních značek. Od té doby se Good American rozšířila o plavky, boty a další sortiment. Design a marketing má pod palcem Khloé a Grede podle svých slov řídí „vše ostatní“.

Analytik společnosti BMO Capital Markets Simeon Siegel dodává, že mít „zabudovaný marketingový stroj“, jako jsou mladé Kardashianky, je neuvěřitelnou výhodou. Podotýká však, že spolupráce s celebritou nestačí k tomu, abyste se v hyperkonkurenčním prostředí módy prosadili.

„Společnost s nejlepším produktem a žádným publikem nebo s nejlepším publikem a žádným produktem prostě není společností,“ konstatuje lakonicky.

Předplatné Forbesu

I v případě značky Skims byla Grede u samotného zrodu. S manželem ji před třemi lety napadlo nabídnout Kim své know-how, protože cítili potenciál snadného a přirozeného obchodního partnerství.

Jako produktová ředitelka se dnes zaměřuje na design, výrobu, plánování a merchandising. „Držím se zadání od Kim,“ popisuje Grede. „Skims je její vize, její nápad, její estetika. Mým úkolem je tuhle vizi uskutečnit.“

Kromě zmíněných dvou značek přitom zvládá mnohem víc, včetně povinností matky čtyř dětí – vloni jí náhradní matka odnosila dvojčata. Grede těží ze své schopnosti odhadnout, kdy je lepší úkoly delegovat. Například generálního ředitele společnosti Safely najala proto, že ona sama se necítila být pro vedení této konkrétní značky ideální osobou.

„Mám kolem sebe úžasné lidi, i v rodinném životě. A jako pracující matka k sobě chci být upřímná. Nevěřím, že zvládnu všechno. Nebo rozhodně ne vždy,“ přiznává s úsměvem.