skip to main content
Startupy

Rybičky, rybáři jedou. Český startup chce celosvětově propojit fanoušky rybolovu

2 minuty čtení

Rozložit židličku, nahodit udici a trpělivě vyčkávat, až se ve vodě začne třást. Tenhle okamžik, přinášející útěk od všedních starostí vstříc duševnímu klidu, u nás pravidelně vyhledává přes 300 tisíc lidí. Svou vášeň nyní mohou – spolu s miliony rybářů po světě – sdílet výhradně mezi sebou na sociální síti Fishsurfing.

Za projektem ryze rybářské online platformy stojí dvaačtyřicetiletý podnikatel Filip Domorád. Jeho nápad může vyvolávat úsměvné reakce, ale Domorád už dokázal své myšlenky opakovaně prodat a tentokrát dospěl k závěru, že početná komunita rybářů postrádala prostor, kde by se mohla dělit o zážitky a zkušenosti.

„Nejsme rybářský Facebook,“ podotýká ale na úvod našeho setkání. Vedle tradičního sdílení fotek a videí s úlovky a rybářských tipů tak Fishsurfing uživatelům poskytuje unikátní databázi soukromých rybářských revírů, kamenných prodejen a také rybářských průvodců po celé Evropě. Časem by se v něm měly objevit i státní revíry či možnosti ubytování u vody.

To vše lze sofistikovaně filtrovat dle jazyka, země, nebo dokonce techniky rybolovu. Součástí platformy je zároveň automatizovaný překladač, který během sekundy zvládne přeložit příspěvky i chat do 18 jazykových mutací.

„Chceme být nejvýznamnější rybářskou aplikací na světě,“ hlásí sebevědomě rodák z Jilemnice, jemuž od loňského roku pomáhá s adaptací na globálním trhu Jan Randus. Ten přišel z marketingového startupu Roivenue.

Sám Domorád přitom rybařil jen jednou v životě. Právě při víkendovém posezení u Lipna, kam jej vzal na podzim roku 2015 kamarád, se ale myšlenka na vznik specifické sociální sítě zrodila.

„Povídali jsme si o rybaření a mě ta komunita uchvátila. Až mě překvapilo, že neexistuje žádná podobná aplikace, která by milovníky této činnosti globálně sdružovala,“ vzpomíná.

Reklama

Bez hlubších znalostí oboru, které postupně získával až později, tak začal pracovat na vývoji systému. „Držím se zásady, že když děláš byznys, nesmíš v něm figurovat,“ vysvětluje, proč se po hlavě vrhl do vod, v nichž se tehdy vůbec neorientoval.

Momentálně se Filip Domorád se svým projektem dostal do fáze, kdy je s jeho vývojem spokojený natolik, že spustil ostrý provoz. V následujících měsících se chce zaměřit primárně na Evropu, kde do října trvá rybářská sezona. V průběhu zimy by povědomí o Fishsurfingu chtěl rozšířit mezi rybolovci v teplých krajích, například v Americe či Austrálii.

Aplikace, do níž se od spuštění testovací verze zaregistrovalo přes 150 tisíc uživatelů z celé Evropy, ale i z exotických destinací typu Kuby, Mauricia nebo Malediv, by do konce roku ráda přivábila jeden milion uživatelů.

Do budoucna ovšem Fishsurfing míří ještě výš. Chtěl by oslovit až pětinu z 250 milionů rybářů registrovaných po celém světě a dopomoct by mu k tomu měl mimo jiné nespočet lokálních ambasadorů – v Česku se této funkce ujal herec a vášnivý lovec ryb Rudolf Hrušínský mladší.

Dosud Domorád investoval do Fishsurfingu více než 10 milionů korun převážně ze svého. Kapitál si před lety vytvořil provozováním e-shopu a sázkového poradenství. Přesto teď usilovně jedná s možnými investory, od nichž si slibuje příspěvek 10 až 20 milionů korun na roční fungování a propagaci.

Návratnost investic očekává Filip Domorád v průběhu jednoho až dvou let, vše se bude odvíjet od monetizace aplikace. Potenciál je však obrovský: jen Češi utratí za rybolov přes miliardu korun ročně.

Reklama
Reklama
Reklama