Impérium manželů Zuzany a Jannise Samarasových dál roste. Majitelé společnosti Kofola, do níž patří i síť salaterií UGO nebo výrobce bylinných čajů Leros, se od nápojů a potravin rozkročili i směrem k ekologickým výrobkům.

Získali třetinový podíl ve společnosti Tierra Verde, českém výrobci ekologické drogerie, kosmetiky a dalších výrobků pro ekologickou domácnost. Její obrat za rok 2020 dosáhl 100 milionů korun.

Menšinový podíl současně získal i Jan Čillík, dlouholetý člen Tierra Verde a v současné době její CEO zodpovědný za provozní část firmy. Původní spolumajitelé Martin Dokoupil a Tibor Schätzel zůstávají i nadále společníky a stejně jako Samarasovi vlastní přibližně třetinový podíl. Zakladatelka značky Nataša Foltánová firmu opustila – o její práci v Tierra Verde si můžete přečíst zde.

„Jsem rád, že jsme s mojí ženou dostali příležitost spolupodílet se na příběhu Tierry. Je to skvělá firma s velmi dobrým týmem a krásnými výrobky,“ prohlásil Jannis Samaras.

Jannis a Zuzana Samarasovi

„Kéž by více firem mělo podobnou filozofii a cíle. Jsou pro mne inspirací. Ekologie, udržitelnost a cirkulární ekonomika jsou témata, která řeším každý den, ale poprvé mám šanci zažít firmu, která má ve svém DNA tyto hodnoty od samého prvopočátku,“ dodal Samaras.

Vstup manželů Samarasových nemá nijak změnit chod ani směřování firmy. Za komerční část bude nadále zodpovídat Rostislav Brzobohatý a za provoz Jan Čillík.

„Výrobky Tierry jsou mi blízké. Je to pár let, co si mě získaly. Bylo to v období, kdy mne začalo hodně zajímat, co si dávám na kůži nebo čím čistím domácnost a co následně po úklidu vyleju do přírody. Docela se mi v životě daří dát na svůj pocit. A dobrý pocit z používání těchto výrobků je pro mne důležitý. Proto mám radost, že můžu svými postoji a myšlenkami přispět k rozvoji a rozkvětu této firmy,“ líčí Zuzana Samaras.

Tierra Verde vznikla v roce 2008, začínala s prodejem mýdlových ořechů na praní. Od té doby portfolio výrazně rozšířila, dnes nabízí produkty jak na praní či úklid, tak i na nádobí. Loni vstoupila na kosmetický trh s novou řadou šamponů, mýdel a sprchových gelů.

Nabízí produkty i pro zero waste domácnost a nechybí ani produkty z recyklovaných materiálů. V roce 2017 společnost uvedla na trh koncept bezobalových stáčíren, které jsou nyní pro zákazníky dostupné na více než třech stovkách míst v Česku i na Slovensku.

„Jsem rád, že ve chvíli, kdy jsme řešili majitelskou strukturu, se ozvali právě Zuzka s Jannisem. Mimo jiné naši dlouholetí zákazníci a fanoušci produktů Tierra Verde. Jsou to lidé, kteří nejen sdílí, ale také žijí naše hodnoty. Těším se, že budeme mít nově k dispozici nejen Jannisovy podnikatelské zkušenosti, ale také Zuzčinu moudrost a kreativitu,“ prohlásil současný spolumajitel Martin Dokoupil.