Člověk by zatlačil slzu. Minimálně pokud někdy během života holdoval či fandil nebo jen občasně přihlížel nejkrásnějšímu sportu – golfu. Tiger Woods již není spjatý se značkou Nike.

Pupeční šňůra byla, alespoň veřejně, přestřižena v pondělí, kdy Woods na Instagramu oznámil, že partnerství končí. Trvalo úctyhodných 27 let a říct, že se s jeho koncem skončila jedna epizoda, by bylo slabé slovo. Skončila doslova éra.

Éra, během které Tiger Woods vyhrál patnáct major turnajů. Éra, během které turnajová neděle (finálové kolo) znamenala červené polo s logem Nike. Éra, ze které pochází snad nejlegendárnější sportovní moment připomínající reklamu – neuvěřitelná přihrávka na šestnácté jamce hřiště Augusta National z Masters roku 2005.

Takto vypadá zhmotněný sen každé značky podporující sportovce:

https://www.youtube.com/watch?v=WJEysanOT7w

Spolupráce nebyla pochopitelně jen ikonická, ale zároveň i extrémně lukrativní. Tiger Woods podepsal první kontrakt s Nike v roce 1996. Byl pětiletý a jeho hodnota činila 40 milionů dolarů, což byl v té době rekord.

Několikrát jej poté obnovil, aby v roce 2013 podepsal kontrakt desetiletý a získal za to v průběhu let okolo 200 milionů dolarů a další miliony na dodatečných dealech. Celkově tak šlo podle odhadů o půl miliardy dolarů a zároveň jedno z vůbec nejhodnotnějších partnerství ve sportovní historii.

„Více než 27 let jsme měli tu čest být partnery Tigera Woodse, jednoho z nejlepších sportovců, jakého svět kdy spatřil,“ uvedli zástupci společnosti Nike v pondělním vyjádření.

Že to nebylo ledajaké sponzorství, dokládají i slova Tigera Woodse z jeho Instagramu, kde explicitně vyjádřil poděkování zakladateli firmy Nike Philu Knightovi a jeho zaměstnancům. Zároveň k oznámení připojil fotografii se svou matkou a právě Knightem.

Deal byl pochopitelně výhodný oboustranně, neb prodej oblečení, doplňků a golfového vybavení s puncem Tigera Woodse generoval pro Nike stovky milionů dolarů ročně. Fanoušci sportu na greenu vzpomenou čepice Nike s logem TW, míčky ale i golfové hole Nike Victory Red.

Tato éra, pro některé nepochybně otevírající skříňku s nostalgií, nicméně skončila již v roce 2016, kdy se firma Nike rozhodla ukončit výrobu golfového vybavení. Vývoj byznysu totiž relativně kopíroval vývoj kariéry Tigera Woodse, která dostala šrám nejprve skandálem v osobním životě v roce 2009 a následnou sérií zranění.

V dubnu 2014 Tiger Woods oznámil, že se kvůli zdravotnímu stavu poprvé v profesionální kariéře nezúčastní Masters v Augustě.

Následovalo několikaleté hluché období lemované primárně operacemi a zklamáními se světlou výjimkou v podobě druhého místa na PGA Championship v roce 2018, jen aby se Tiger Woods vrátil v plné parádě a v roce 2019 monumentálně vyhrál Masters a svůj patnáctý major. Tentokrát již s holemi Taylor Made, avšak stále oděn do Nike a během neděle do červené.

Od té doby spíše než sportovní úspěchy sbíral Tiger Woods opět zdravotní komplikace, avšak věrní fanoušci stále věří, že uvidí velké věci. Něco již golfista nastínil v onom příspěvku na Instagramu: „Zcela jistě tu bude další kapitola. Uidíme se v LA!“