Bývalá tenisová šampionka zakládá spolu s produktovým mágem Ericem Ryanem společnost Will Perform, která se stane součástí miliardového odvětví a pomůže sportovcům zotavit se ze svalových bolestí po tréninku.

Serena Williams moc dobře ví, jaké to je cítit bolest. Na profesionální úrovni hrála tenis téměř tři dekády, kariéru ukončila v srpnu 2020 až ve věku čtyřiceti let. A podle vlastních slov nikdy nenašla přípravek na léčbu lokální bolesti, na který by se mohla spolehnout.

Proto teď do svého bohatého životopisu přidává další funkci: zakladatelka značky Will Perform, která se svými produkty zaměřuje na fyzickou regeneraci po cvičení.

Představte si novější, lépe vypadající, příjemněji vonící a o něco dražší verzi BioFreeze a Icy Hot, tedy konkurentů v odvětví, jehož hodnota se odhaduje na jednu miliardu dolarů. Alespoň tak značku Will Perform, která byla uvedena na trh 8. prosince, popisuje sama tenistka.

„Můj trenér říkal: Kdo se zotaví nejlépe, vyhraje,“ řekla Williams časopisu Forbes prostřednictvím Zoomu ze svého domu na Floridě. „Coby sportovci každý den nasazujeme svoje tělo, je důležité umět se zotavit.“

Williams říká, že s nápadem na Will Perform přišla v roce 2021 ve spolupráci s veteránem v oblasti spotřebních výrobků, padesátiletým Ericem Ryanem. Ten během posledních dvou dekád dosáhl celé řady úspěchů, spoluzaložil značku ekologických mýdel Method, přivedl na trh gumové vitaminy a doplňky stravy Olly nebo obvazy a produkty pro první pomoc Welly. Všechny tři společnosti již částečně nebo zcela přešly pod výrazně větší firmy.

„Základní myšlenkou je, že každá generace má odlišný vztah ke zdraví. Moje teze je taková, že mileniálové začínají vnímat zdraví a wellness jako součást životního stylu,“ říká Ryan a poukazuje na změny v tom, jak cvičíme (Soulcycle a Barry’s Boot Camp) a jak se oblékáme (sportovně-volnočasové oblečení inspirované značkou Lululemon). Ryan říká, že to, jak se staráme o svá těla, bude v blízké budoucnosti velkým tématem.

Spojení Williams a Ryana tak pomohlo dobré načasování. „V posledních letech, obzvlášť ke konci kariéry, jsem se čím dál více zamýšlela nad regenerací a nad tím, jakou roli hrála v mojí kariéře,“ říká Williams. Mezi potenciální zákazníky své nové značky počítá každého, kdo je aktivní, včetně jí samotné. „Chci nabízet věci, které lidé skutečně potřebují, takové, které mohu reálně používat a jsou pro mě autentické.“

Ryan zjistil, že současné značky zaměřené na lokální úlevu od bolesti jsou nejčastěji spojené se staršími muži, ale že vzorce spotřeby se přiklánějí k mladším lidem a ženám. „Viděli jsme to jako příležitost pokusit se o rozvoj kreativní značky, která by se s tímto publikem spojila,“ říká Ryan. „Ale musíme to udělat tak, abychom si zároveň neodcizili muže.“

Společnost Will Perform už získala osm milionů dolarů od tří investorů s úzkými vazbami na spoluzakladatele, v investičním kole vedeném společností Base Ventures Erika Moora. „Serena podporovala Base od samého začátku, jsme nadšeni, že můžeme teď my podpořit její snahu,“ říká Moore. Dalším investorem byla venture kapitálová společnost Serena Ventures, založená Serenou Williams, a také Obvious Ventures, firma, kterou spoluřídí Ev Williams (známý jako spoluzakladatel Twitteru a blogovací stránky Blogger).

Sama Williams se věnuje mnoha aktivitám, řídí svoji venture kapitálovou společnost, píše knihy pro děti či dohlíží na své dva další podnikatelské počiny – módní řadu S by Serena a SW Jewelry. A je také matkou pětileté Olympie. Zároveň se se svým majetkem odhadovaným na 260 milionů dolarů řadí do žebříčku nejbohatších samostatně hospodařících žen Ameriky časopisu Forbes za rok 2022.

Na otázku ohledně možného návratu k soutěžnímu tenisu, který naznačila na říjnové tiskové konferenci, s humorem odpovídá: „U mě člověk nikdy neví, že?“

Ačkoli Williams některé oblasti nového podnikání přenechává týmu Will Perform, sama se podílí na řešení některých problémů – například pokud jde o obaly. „Chtěla jsem vytvořit něco, co by bylo odlišné, svěží a zajímavé pro generaci Z a pro mileniály,“ říká. Její fotka dominuje přední straně roll-onu, který ulevuje od bolesti, o něco menší se pak objevuje na zadní straně ostatních tří produktů, které Forbes vyzkoušel před uvedením produktů na trh.

Výrobky se dodávají v elegantních kulatých bílých plastových lahvičkách, na kterých se vyjímají výrazné barvy – jasně zelený kroužek kolem citronově žlutého víčka Will Relieve a dva odstíny oranžové na uzávěru každodenního krému na svaly Will Soothe. Každý z produktů má plastový kroužek spojený s víčkem tak, aby se dal zavěsit na tašku do posilovny.

Podle Merciera činí americký trh s lokálními léky proti bolesti asi jednu miliardu dolarů ročně. Jeden z produktů Will Perform na lokální léčbu bolesti, Will Cool, bude stát přibližně o jeden dolar víc než současný konkurent BioFreeze, konkrétně 12,99 dolaru za 90mililitrový roll-on.

Za tento dolarový příplatek získáte „produkt v designové lahvičce se složením a vůní, které jsou velmi příjemné,“ říká Mercier. Produkty jsou k dostání od 8. prosince na stránkách Will Perform, v prodejnách Target od 18. prosince.

„Co mám rád na Sereně coby spoluzakladatelce? Chce vyhrávat,“ říká Ryan. „Ale současně je ikonou stylu, krásy a elegance. Není tu nikdo jiný, kdo by tyto dvě protichůdné myšlenky spojoval.“