skip to main content
Breaking News

ShipMonk expanduje za hranice USA. Otevřel první sklad v Mexiku a chystá se i do Evropy

Reklama

Bezmála sedm mil. Tolik dělí distribuční centrum společnosti ShipMonk v mexickém Tecate od hranice s USA. I takto nepatrná vzdálenost však může znamenat zásadní milník v miliardovém byznysu, který je ztělesněním amerického snu Čecha Jana Bednáře.

Sklad v průmyslovém parku El Bajio, který nováček našeho žebříčku nejbohatších Čechů získal akvizicí společnosti El Mar Mexico, je totiž jeho historicky prvním fulfillment centrem mimo hranice Spojených států. Nachází se necelých 20 mil východně od kalifornského San Diega u hraničního přechodu Otay Mesa.

Za pilíře Bednářova byznysu dosud platila tři distribuční centra v USA: Fort Lauderdale, Pittston a Los Angeles. Na zrychlení strategického růstu a mezinárodní expanzi však společnost za uplynulých dvanáct měsíců získala 355 milionů dolarů.

Mexiko je zatím nejnovější lokalitou a prvním krokem plánu společnosti na mezinárodní expanzi. Ta má podle Bednáře současně řešit nedostatek pracovníků ve skladech.

Reklama

„V poslední době byl výpadky v logistických řetězcích ovlivněn snad každý e-commerce obchodník. Proto se teď všichni snaží fungovat efektivněji. Naše byznysová rozhodnutí proto zakládáme na neustálém vylepšování a rozšiřování naší platformy, aby byla pro klienty tím nejlepším základem pro jejich růst,“ uvedl Jan Bednář, zakladatel a generální ředitel společnosti ShipMonk.

Předplatné Forbesu
Happy New You!
Forbes 1/2022

Společnost momentálně plánuje otevření nového fulfillment centra v Texasu a na stole je i otevření prvního skladu v Evropě. Ve spojitosti s ním se dříve spekulovalo, že by mohl vzniknout v České republice. Pokud vše půjde podle plánu, mohl by podle vyjádření společnosti být zprovozněn už v příštím roce.

Platforma, kterou ShipMonk provozuje, umožňuje obchodníkům delegovat veškeré starosti se správou objednávek, sledováním zásob ve skladu i řešením různých nenadálých či nahodilých událostí, jakým jsou například aktuální logistická zpoždění.

V období špičky, tedy nadcházející nejvytíženější prázdninové sezony, je tak technologie ShipMonku klíčovou právě pro obchodníky, jejichž objednávky mají dorazit spolehlivě a včas.

Reklama
Reklama