Škoda Auto kvůli nedostatku dílů ruší některé směny ve výrobě. Chybějí některé součásti vozů, jako jsou loketní opěrky, sedačky, reflektory a další, uvedl týdeník Škodovácký odborář. Podle dnešních Lidových novin (LN) je důvodem nová regulace týkající se bezpečnosti aut proti kybernetickým útokům.

Omezení se v Mladé Boleslavi týkají nočních směn, v závodě v Kvasinách se ruší hlavně sobotní směny. Část zaměstnanců bude doma za plnou mzdu. Odbory uvedly, že pro ně vyjednaly překážku na straně zaměstnavatele s náhradou mzdy, která představuje v podstatě denní výdělek.

V příštím týdnu budou ve svařovně MB I noční směny na pondělí, na úterý a na středu v omezeném režimu a noční směny na čtvrtek a na pátek se ruší. Páteční odpolední bude v omezeném režimu. Ve svařovně MB II bude noční na pondělí v omezeném režimu, noční na úterý a na středu zcela odpadnou.

V lakovně MB A odpadne noční směna na pondělí a zbytek směn bude v omezeném režimu. V lakovně MB B odpadnou příští týden všechny noční směny. Na montáži MB I se ruší noční směna na pondělí, na čtvrtek a na pátek.

Na montáži MB II se ruší první tři noční směny příštího týdne. V omezeném režimu budou i některé směny v lisovnách. Ve výrobě komponent se ruší noční směny na bateriích MEB 1 na úterý, středu, čtvrtek a pátek.

V Kvasinách se ve svařovně A a na montáži 1 ruší všechny sobotní směny, ve svařovně B a na montáži 2 bude zrušena sobotní ranní a odpolední. V lakovně bude noční na sobotu v omezeném režimu a sobotní ranní i odpolední odpadá.

Podle LN automobilka problémy s dodávkami dílů vysvětluje novými pravidly UNECE (Evropská hospodářská komise OSN), která se týkají kyberbezpečnosti vozidel a začnou platit v červenci. Kladou poměrně přísné podmínky jak na odolnost aut proti kybernetickým útokům, tak na zabezpečení dodavatelského řetězce automobilek.

„V úzké spolupráci s našimi partnery neustále monitorujeme a analyzujeme naše dodavatelské řetězce, abychom mohli rychle reagovat a minimalizovat případné dopady na výrobu s cílem dodat našim zákazníkům co nejvíce vozů,“ řekl mluvčí Škody Pavel Jína.

Problémy s nedostatkem dílů Škoda Auto řešila i v minulosti. Loni výrobu omezil začátkem roku nedostatek čipů. Odstávky se koncem ledna dotkly závodů v Mladé Boleslavi a Vrchlabí, později i závodu v Kvasinách.