Dobuďte obří indický trh! Takové zadání dostala automobilka Škoda Auto od mateřského Volkswagenu. Češi se do toho dali a teď Indům představili krále. Tak totiž v překladu z jazyka sanskrt zní název vozu oficiálně pojmenovaného Kushaq.

Koncern Volkswagen se miliardový indický trh snaží obsadit dlouhodobě, ale bez velkých úspěchů. Šanci prolomit prokletí dostala právě česká značka, která je na asijském subkontinentu v rámci projektu India 2.0 zodpovědná za všechny aktivity koncernu Volkswagen. Mimochodem stejný úkol česká automobilka oficiálně dostala i v rámci regionů severní Afrika a Rusko.

Projekt India 2.0 zahrnuje modelovou ofenzivu celkem čtyř nových aut značek Škoda a Volkswagen. Jedno z nich, které má k vítězství v Indii zásadním způsobem přispět, bude právě městské SUV Kushaq.

Jeho finální podobu automobilka zatím nezveřejnila. Tajemně zatím zůstala u siluety karoserie a názvu, který stejně jako další škodovky z kategorie SUV, konkrétně Kodiaq, Karoq a Kamiq, začíná na písmeno K a končí na Q. Oficiální premiéru Kushaqu automobilka chystá až na letošní březen.

Dá se ale čekat, že se nebude příliš lišit od loni představeného konceptu Vision IN. Ten použil například detail podsvícené mřížky masky chladiče, která už se používá na elektrické Škodě Enyaq.

Automobily Škoda patří v Indii k těm luxusnějším. A také Kushaq, vyvíjený v tamějším designovém centru, tak bude spíš cílit na majetnější indickou třídu.

Pojetí luxusního auta je však v Indii ve srovnání s Evropou odlišné. Není například nic neobvyklého, když má majitel Škody Octavia k autu k dispozici i vlastního řidiče. U Kushaqu se proto dají očekávat relativně luxusní detaily a optická řešení, která i přes levnější použité materiály a menší rozměry auta budou vytvářet dojem většího luxusu i robustnosti.

Pokud jde o techniku, automobilka zatím potvrdila jen to, že všechny nové modely vycházejí z modulární platformy MQB A0 IN, kterou Škoda Auto vyvinula speciálně pro potřeby indických zákazníků.

Jak je projekt India 2.0 pro Volkswagen důležitý, ukazuje i rozhodnutí z roku 2018 o investici jedné miliardy eur, jejíž část šla například do vybudování technologického centra v třímilionovém městě Púna ležícím 140 kilometrů od západního pobřeží Indie.

Právě v Púně budou také nejnovější vozy pro indický trh s logem Škoda vznikat. Další škodovky pak Indové montují v továrně ve městě Aurangábád.