skip to main content
Český byznys

Snuggs jdou do světa. České menstruační kalhotky kupují Němky i Slovenky

2 minuty čtení

Na českém trhu nejsou ještě ani dva roky, přesto dvojice Linda Šejdová s Tomášem Zahradníkem prodali skrze svůj startup Snuggs přes sto tisíc kusů menstruačních kalhotek a v obratu si letos sáhnou na 70 milionů.

Zájem zákazníků a podpora investorů – do firmy investoval Martin Rozhoň a investiční fond Nation 1 – jim dovolily expandovat za hranice Česka, v první fázi na německý a slovenský trh.

„Na Slovensku jsme od začátku roku získali už několik tisíc zákazníků a prodali 10 tisíc kusů kalhotek. V Německu máme za tři měsíce první tisícovku zákazníků,“ hlásí čtyřiadvacetiletá Šejdová, která se díky svému nápadu letos zařadila mezi členy žebříčku Forbes 30 pod 30.

Reklama

Menstruační kalhotky Snuggs vypadají jako běžné spodní prádlo, ale díky nepropustným membránám slouží jako alternativa jednorázových vložek a tamponů.

Průměrně ženy spotřebují za život asi 12 tisíc tamponů či vložek, což je zhruba 140 kilogramů z velké části plastového odpadu, který není možné recyklovat. Snuggs proti tomu vydrží desítky pracích cyklů, aniž by se snížila kvality membrány, a jsou proto znovupoužitelné.

Na německém trhu vidíme obrovský potenciál.

„Věříme, že ekologie a udržitelnost jsou hodnoty, na které budou němečtí zákazníci dobře reagovat,“ míní Šejdová. Zároveň podotýká, že v Německu je důležitá i lokálnost a autentičnost výrobku, proto Snuggs nevystupují na trhu jako česká značka, ale najímají německé zaměstnance, kteří znají místní podmínky, a navíc by měli vytvořit dojem domácího produktu.

„Na německém trhu vidíme obrovský potenciál,“ tvrdí Šejdová. Podle průzkumu, který si nechali zpracovat, Němky menstruační kalhotky zatím moc neznají a nepoužívají. Snuggs by to měly změnit.

Reklama

Vstup na slovenský trh byl oproti tomu německému výrazně snadnější. U východních sousedů totiž mají popularitu i stejní influenceři, kteří propagují Snuggs v Česku.

„Mohli jsme také prodávat ve stejných retailech, se kterými už jsme byli dohodnutí v Česku,“ dodává Šejdová.

Teď je čeká nejdůležitější, vánoční sezona, ale zároveň už dvojice pokukuje po dalších zemích, kde by se svým produktem mohla uspět. Láká je Francie a třeba i Dánsko. Konkrétní země ještě vybrané nemají, termín však ano. S expanzí začnou na počátku roku 2021, tedy dva roky po startu.

Zní to jako pořádné sousto, ale startupová dvojice už dokázala, že si s ním dokáže poradit.

Reklama
Reklama