Nova zatím nechystá pokračování pořadu Pohlreichův souboj restaurací, který si svou televizní premiéru odbyl na jaře. Sledovanost přitom naplnila očekávání a vítězovi první série, restauraci Salabka, soutěž citelně pomohla k vyšší návštěvnosti.
„V současné době se natáčení druhé série nechystá. Neznamená to ale, že někdy do budoucna nevznikne a že o ní neuvažujeme,“ vysvětluje kreativní producentka stanice Eva Krutáková a zdůrazňuje složitost přípravy pořadu, kterému propůjčil tvář šéfkuchař Zdeněk Pohlreich.
„Příprava je poměrně náročná a jejím cílem je především objevit a divákům ukázat zajímavé koncepty v rámci České republiky. Takže si dáváme prostor, abychom nechali vyrůst další restaurace i osobnosti tuzemské gastronomie,“ tvrdí producentka jedné ze tří nejsledovanějších tuzemských televizí.
Kulinářská show se podle ní u diváků setkala s pozitivní odezvou. Pořad oslovil v průměru 20,75 procenta diváků právě sledujících televizi ve skupině patnáct až čtyřiapadesát let.
Své fanoušky si pořad údajně našel i na platformě Voyo. Televize ale neuvedla, kolik nových předplatitelů videotéce přinesl. „Konkrétní čísla nad rámec celkového počtu uživatelů nezveřejňujeme,“ říká mluvčí Novy Aneta Veselská.
V první sérii se v několika kategoriích představila dvanáctka špičkových podniků. Šlo například o restaurace Di Nuovo, Dock House, vietnamské bistro Nhà hai hành nebo podnik Salabka, který první řadu vyhrál, když porazil olomoucký Long Story Short.
Šéfkuchař vítězné restaurace a vinice Petr Kunc si pochvaluje, že díky účasti v soutěži se podniku zvedla návštěvnost o šedesát procent. „Hrozně nám to pomohlo, pořad měl v tomto ohledu neskutečnou sílu,“ neskrývá radost.
Na účast v soutěži kývl hlavně z důvodu, že ho bavila britská předloha pořadu Ramsay’s Best Restaurant, za kterou stojí šéfkuchař Gordon Ramsay.
„Věděl jsem, že půjde o souboj profesionálních restaurací a bude to mít profesionální úroveň. Byl to úplně jiný formát a řekl bych, že české produkci se pořad povedlo natočit ještě líp než té britské,“ míní Kunc.
Účast v soutěži si pochvaluje i Petr Heneš, šéfkuchař olomoucké Long Story Short. „Začaly k nám díky tomu proudit davy lidí. Zatímco dřív jsme měli rezervace plné tak na týden dopředu, teď máme plno na dva měsíce,“ přibližuje.
Hostů měli letos dostatek i začátkem prázdnin, což bývá co do návštěvnosti slabé období. Teď se naopak olomoučtí finalisté stali vyhledávaným turistickým cílem. Heneš byl přitom dříve k podobným televizním soutěžím spíš skeptický.
Pořad vzbuzoval velká očekávání i kvůli tomu, že v jeho pozadí proběhl televizní přestup roku: Zdeněk Pohlreich se rozhodl přejít ke konkurenci po více než deseti letech působení na Primě, která ho proslavila.