Jen necelý rok vydržel v čele druhé největší pivovarnické skupiny v Česku Zdeněk Havlena. V ředitelské kanceláři ho nahradil dvaapadesátiletý Chorvat Teo Ćendo, který na Smíchov přichází z pozice ředitele záhřebského pivovaru Zagrebačka.

„Přestože současná situace není pro naše odvětví jednoduchá, jsem připraven se z pozice ředitele společnosti Pivovary Staropramen podílet na upevňování naší pozice nejen na českém, ale také slovenském trhu. Věřím, že budu mít brzy příležitost osobně zažít unikátní českou hospodskou kulturu,“ uvedl nový ředitel.

Ćendo pocházející ze Splitu, odstartoval svou kariéru v roce 1993 v chorvatské pobočce Coca-Coly a v roce 2004 přešel do pivovaru Zagrebačka, která stejně jako Staropramen patří do skupiny Molson Coors Beverage Company. V průběhu 17 let v něm působil na několika manažerských pozicích v oblasti obchodu, naposledy jako regionální ředitel pro oblast Dalmácie.

Teo Ćendo do Česka přichází v době, která je pro pivovarnictví jednou z nejkomplikovanějších. Podle odhadů Českého svazu pivovarů a sladoven gastronomie loni přišla na tržbách až o 80 miliard korun. České pivovary očekávají celoroční propady tržeb kvůli pandemii v řádu desítek procent. Největší výrobci čekají pokles mezi 20 a 40 procenty, nejmenší i o více než 50 procent, uvedl již dříve svaz.

Další obtíže pivní trh budou nejspíš čekat i poté, co se hospody a restaurace znovu otevřou. Někde totiž zůstanou dveře zamčené. Podle Mylbachrové po první jarní vlně pandemie neotevřela zhruba necelá tři procenta podniků, kam Pivovary Staropramen dodávaly své pivo. Novější odhady obchodníků pivovaru nyní počítají ještě s horším scénářem, kdy po druhé vlně může skončit až 15 procent provozoven.