skip to main content
Design

Stověžatá a odteď vkusnější. Na nové kolekci suvenýrů z Prahy se podílel i Rony Plesl

I to nejkrásnější místo, pokud nemá duši, nezanechá v návštěvníkovi hlubší otisk. Tímhle mottem uvozuje Prague City Tourism (PCT), oficiální destinační organizace Prahy, nové portfolio suvenýrů, které mají metropoli prezentovat jako kultivované a udržitelné město.

Společnost PCT oslovila známé pražské tvůrce a ti vyvinuli produkty přímo pro ni. V mnoha případech se jedná o limitované edice, ve všech případech by měly mít upomínkové předměty jakousi nadstavbu a v žádném případě by neměly být bezduché.

„Rozhodli jsme se přijít na trh s autentickými suvenýry, do nichž jejich tvůrci vkládají své příběhy a nezůstávají pouze na líbivém povrchu,“ potvrzuje Jana Adamcová z představenstva PCT.

Jde o jeden z prvních či alespoň o jeden z prvních hodně viditelných kroků naplňujících novou strategii hlavního města, jejímž primárním cílem je inovace a kultivace cestovního ruchu. Praha tuto inovaci podle mnohých nutně potřebuje, aby nevypadala jako město zakonzervované samo v sobě.

Reklama

Kolekce aktuálně představovaných suvenýrů budí naději, že se město k restartu v tomto směru skutečně nadechuje.

Protože se o Praze mluví jako o stověžaté matičce, byly za jednotící prvky některých suvenýrů zvoleny symboly pražských věží. Symbolů je celkem sedm – mezi nimi například slunce, které je coby ztělesnění času vyobrazeno na Orloji, nebo koruna českých králů, symbol Prašné brány a tedy počátku královské cesty.

Zlacené symboly jsou na limitované edici křišťálových sklenic od známého designéra Ronyho Plesla a zdobí též originální ručně vyráběný porcelán autorky Blanky Hovorkové.

Kresbu ledňáčka na třešňové ratolesti, která reprezentuje hned dva výrazné symboly věží, Staroměstské mostecké věže a Petřína, vytvořil exkluzivně pro PCT nositel Czech Grand Design Michal Bačák. Ilustrace je využívána pro vývoj nové limitované edice suvenýrů, které jsou sice nenápadným, ale z hlediska celkové prezentace města nezanedbatelným elementem.

Reklama

K novým suvenýrům dále patří speciální edice šperků z růžového skla s pískovanými třešňovými květy z dílny Ko-ra-le, pocta rozkvetlým petřínským sadům. Dětem jsou pak určeny komiksové příběhy o umění v metru, o které se postarali nositel ceny Magnesia Litera Ondřej Horák a ilustrátor David Kalika, nebo kreslený průvodce od ilustrátorky Michaely Kukovičové a spisovatelky Aleny Ježkové.

V nabídce samozřejmě nechybí ani základní řada upomínkových předmětů: pohlednice, magnetky, diáře či tužky, to vše z dílen ilustrátorů Linh, Smota, studia Pragtique, Gabriely ze studia Drawetc a také Bohemia Paper, české rodinné manufaktury, jejíž ruční papír a tradiční tiskařské postupy oslnily britskou královnu Alžbětu II. i popovou legendu Madonnu.

Sladká tečka na závěr? Umělecká lízátka Luboše a Moniky Záluských nabízejí sladkou potěchu, ve které je zakomponováno několik druhů jedlých květin či mrazem sušené ovoce.

„Za každým suvenýrem vidíme konkrétního pražského tvůrce. Kulturní udržitelnost pro nás znamená ekonomicky a marketingově podporovat pražskou řemeslnou a uměleckou komunitu výběrem toho nejlepšího, co nabízí,“ vysvětluje Jana Adamcová.

PCT hodlá suvenýry neustále obměňovat a v této souvislosti vyhledávat nové inspirativní tvůrce. Již hotové suvenýry lze zakoupit na e-shopu Prague.eu a také na Petřínské rozhledně, která prozatím slouží jako pilotní místo prodeje.

Reklama
Reklama