Italské nápojové společnosti Campari se v loňském roce dařilo. Čistý zisk vzrostl o 51,6 procenta na 284,8 milionu eur (sedm miliard korun) a tržby stouply o více než pětinu. Společnost v dnešním prohlášení současně oznámila, že díky vysokému růstu zvýší dividendu za loňský rok o 9,1 procenta.

Tržby v loňském roce stouply o 22,6 procenta na 2,17 miliardy eur. Tržby na americkém kontinentu se zvýšily o 19,9 procenta a v jižní Evropě, na Blízkém východě a Africe o 37,8 procenta. V severní, střední a východní Evropě tržby vzrostly o 8,5 procenta a v Asii a Tichomoří o 28,3 procenta.

Firma však varovala, že očekávaný růst nákladů sníží v první polovině letošního roku její marže, pak by plánované zvýšení cen nápojů mělo tento tlak zmírnit. Za zhruba polovinu růstu nákladů mohou obaly, hlavně sklo na výrobu lahví. Narostly také ceny agáve, hlavní složky tequily, a cukru. Firma původně čekala letos zvýšení marže, nyní však očekává, že provozní marže zůstane na srovnatelném základě zhruba stejná jako loni.

Campari je šestou největší nápojovou skupinou na světě. Působí ve 190 zemích světa a má 22 závodů. Firma založená v roce 1860 vlastní kromě hořkého červeného aperitivu stejného jména i další značky, jako vodku Skyy, aperitivy Aperol a Cinzano, anýzový likér Ouzo či whisky Old Smuggler a Wild Turkey.