Když kolem vás nová Škoda Superb projede, na zadek vás neposadí. Na druhou stranu čtvrtá generace splňuje asi všechno, co od ní její typický zákazník v podobě manažera s rodinou nebo vyššího státního úředníka chce. A kufr… kufr je zase větší. Takže úspěch zaručen.
Česká Škoda Superb. Bývalo. Papírově možná ano, ale v reálu tenhle příběh a tohle slovní spojení končí. Výroba vlajkové lodi automobilky se i přes křik odborářů přesunula z Česka na Slovensko, odkud pak většina superbů míří do země, kde se jich dlouhodobě prodá nejvíc, tedy do Německa.
Dobře, vývoj společně s novým Volkswagenem Passat probíhal v Česku, ale tím tak nějak končíme. Byl to právě superb, který ve Škodovce přesunem z Kvasin do Bratislavy odstartoval kulový blesk.
Kvasiny pak dostanou octavii a vyprázdněná Mladá Boleslav už začala montovat nový elektromobil. Nejdřív jeden, o kterém víme, že se bude jmenovat Elroq. Časem přibudou další. Tolik automobilové nacionalistické okénko, ale co už.
Ve světě, kde si objednáte americké auto a přivezou vám ho z Číny, je to vlastně jedno. On i ten superb nakonec vznikal v ukrajinském Solomonovu, indickém Aurangábádu i čínském Nan-ťingu. A sbíral ceny.
V řadě zemí byl vyhlášen autem roku, britský Top Gear jeho druhou generaci vyhlásil luxusním autem roku, vyhrál ve čtenářské anketě německého motoristického časopisu Auto, Motor und Sport v kategorii Nejlepší importovaný vůz a získal i cenu Red Dot Award za povedený produktový design.
Forbes Digital Premium
1. 4. 20245 min
Ondřej Kinkor
redaktor Forbes Česko
Jako novinář pracuje od roku 2002, kdy začal spolupracovat se středočeskou a ekonomickou redakcí MF Dnes. V roce 2004 nastoupil do tematických příloh MF Dnes, kde byl redaktorem přílohy Auto. Rok 2009 strávil na studijním pobytu v Indonésii a po návratu byl redaktorem přílohy Praha MF Dnes. Následně přeplaval na břeh public relations, aby se v roce 2020 vrátil zpět do médií a stal se součástí redakce Forbesu.