skip to main content

Svezli jsme se nejprodávanějším modelem elektrovozu Norska. Přijela do Česka budoucnost?

3 minuty čtení

Nejzábavnější, nejdražší a nejzajímavější auta na sníh, do bahna a především na jízdu Pařížskou. Tam je totiž vzhledem k jejich cenovce potkáte asi nejčastěji. Vybrali jsme pro vás prémiová SUV a vzali je kam jinam než do meky českých hor a byznysu, do Špindlerova Mlýna. Ten byl sice bohužel ještě bez sněhu, to ale neznamenalo, že by nás jízda bavila méně.

První díl seriálu autotestů, kde vám představíme créme de la créme ze světa luxusních aut, jsme odstartovali předevčírem s kým jiným než s vůdcem naší smečky, šéfredaktorem Petrem Šimůnkem v Rolls-Roycu, včera tuhle velkou jízdu doplnil redaktor Ondřej Kinkor s Bentley Bentayga, pak je oba klackovsky předjelo Maserati Levante S Q4 a dnes je řada na Audi E-Tron S Sportback.

Reklama

Audi E-Tron S Sportback

Znáte to. Když se zamilujete, jste nějakou chvíli vůči nedostatkům vyvoleného či vyvolené slepí a hluší. Zkrátka frčíte na chemickém koktejlu vašeho mozku a neřešíte. Do Audi e-tron S Sportback se zamilujete snadno.

Jemné, futuristické hvízdání tří elektromotorů, když stlačíte pedál a třítunový brouček vystřelí s odpichem… no dobře, geparda ne. Ten to z nuly na sto zvládne za tři vteřiny, ale i výkon 4,5 vteřiny je u SUV celkem elektrizující. 

Při 180 km v hodině navíc na dálnici sedí stabilně jako hvězdný koráb a vy si užíváte komfortní jízdu za burácení… třeba Strausse z Vesmírné odysey. Dokud vás nevyruší hvízdání sirén policie. Se Sportbackem si ale užijete i dynamičtější  jízdu v horských serpentinách a auto nezaváhá, aniž když jej pošlete na jinovatkou postříbřené svahy nad Pecí (pardon KRNAP). I přes nekonečné množství řídicích jednotek totiž věrohodně napodobuje opravdový mechanický pohon všech kol. 

Reklama

Děti nadchnou tykadla s kamerami místo zpětných zrcátek. O těch se hodně mluví a píše, obvykle s vyhraněnými emocemi, buď jako o revolučním vylepšení, nebo nesmyslu. Mně futuristická vychytávka vyhovovala, kvalita obrazu na OLED displejích je opravdu špičková, za tmy už nehrozí oslunění světly protijedoucího vozu a zvyknout si, že při kontrole zpětných zrcátek musíte pohled sklonit o něco níž, mi problém nedělalo. Zda větší pocit bezpečí stojí za příplatek přes 44 tisíc korun, musíte zvážit sami. 

Tolik zamilované ódy. Žel, future is not now. Alespoň v Česku je zatím neodbytně přítomná realita neelektrická, která vám strhne růžové brýle. Přestože výrobce slibuje dojezd 370 km a láká na to, že Sportback neztrácí na rychlosti ani u nabíjecí stanice, praktická zkušenost je tato: s vytopeným autem mimo město zvládnete na jedno nabití 250 až 270 km. Když baterku vymačkáte pod 20 procent, u nabíječek s výkonem 50 kW, což je dnes v Česku stále považováno za vyšší standard, strávíte přes půldruhé hodiny. 

Prémiový e-tron Sportback podporuje nabíjení výkonem až 150 kW, což je pak samozřejmě jiné kafe – na přiměřené dobití by pak stačilo jedno latté, u něhož si parametry nabíjení jednoduše nastavíte v aplikaci myAudi. Přes ni umíte dálkově ovládat i další funkce vozu. V autě můžete využít až 12palcový dotykový display.

Audi e-tron S Sportback je dechberoucí. Nepřekvapuje mě, že ve vizionářském a na fosilní zdroje bohatém Norsku byla v uplynulém roce levnější verze e-tronu nejprodávanějším modelem elektrovozu. V Česku si na elektrickou budoucnost s kvalitní sítí dobíjecích stanic budeme muset ještě počkat. Zatím obdivně tleskám všem, kdo blahu planety ty hodiny času u nabíječek  věnují.

Audi e-tron S Sportback

MotorElektromotor
Výkon370 KW
Zrychlení z 0 na 100 km4,5 s
Max. rychlost210 km/h
Spotřeba27,5 kW/100 km
Základ. cena2 304 900 Kč

Reklama
Reklama