skip to main content
Jak být lepší

Systém práce–chůze–práce a proč byste ho měli zkusit

1 minuta čtení

Máte sedavé zaměstnání? Pouhých pět minut chůze každou hodinu pracovního dnevám pomůže zvednout náladu, překonat letargii, zvýšit soustředění, a dokonce odolat pokušení na něco nezdravého.

Reklama

Vyplývá to ze studie publikované v International Journal of Behavioral Nutrition and Physical Activity, která zkoumala, jaký vliv má krátká fyzická aktivita na výkon v práci za stolem.

Autoři zjistili, že pětiminutové „chodicí“ přestávky, které si účastníci během experimentu dělali, měly pozitivní vliv nejen na pociťovanou energii, ale i na jejich celkovou náladu.

Reklama

Výsledky porovnávali s dalšími dvěma situacemi – v jedné účastníci seděli šest hodin na místě a dělali si přestávky pouze na toaletu, ve druhé začali pracovní den půlhodinovou procházkou a zbytek dne seděli – ne překvapivě měli lidé v těchto skupinách horší náladu a pociťovali i méně energie.

„I krátká fyzická aktivita, kterou si v průběhu dne rozporcujete, je skvělý způsob, jak být v práci více v pohodě“, dodává autor studie Jack Groppel. Proto doporučuje každou hodinu v práci začít aktivně – zajděte si do obchodu pro zdravou svačinku, projděte se jen tak po kanceláři, jděte pozdravit kolegu z jiného oddělení nebo si skočte do kuchyňky udělat čaj.

Reklama
Reklama