skip to main content

Tábor, kde vaše děti zapomenou na mobil? Zamlouvá se na rok dopředu

V pražském kině Aero se právě chystá slavnostní premiéra. Nejedná se o žádnou artovou novinku či dlouho očekávaný festivalový hit, ale o dílo, které natočily děti na příměstském táboře Aertěk.

Bývá vyprodán na dlouhé měsíce dopředu a stejní účastníci sem jezdí i pět let za sebou. Okolo tábora náležícího do programu Aeroškoly, kterou vybudovala česká filmová distribuční společnost Aerofilms, je vybudována pevná komunita.

„Samozřejmě k nám může přijít někdo nový, je to velmi vítané. Ale vybíráme si děti na pohovoru. Nechceme brát někoho, koho by na náš tábor jen tak poslal rodič – dítě se o film, ať už hraný, či animovaný, musí skutečně zajímat,“ říká šéfka projektu Linda Arbanová.

Reklama

Filmový tábor, který je určen dětem od deseti do sedmnácti let, ale najdou se na něm i devatenáctiletí účastníci, funguje už čtrnáctým rokem a neohrozila ho ani pandemie. Jeho cílem je, aby si školáci vyzkoušeli nejrůznější filmové profese a dokázali společně tvořit.

„Okamžitě se vžijí do role a film, který je kolektivní záležitostí, je úplně pohltí. Večer se pak těší na lesní kino, filmové rozcvičky i tematicky laděné diskotéky,“ vyjmenovává Arbanová.

Na tábor jezdí také herci, které mají děti možnost režírovat, a další odborní hosté. Podle Arbanové přitom účastníci tábora nepocházejí z uměleckých kruhů.

Reklama

Před érou chytrých telefonů by náplň tábora mohla pro předpubertální a dospívající působit bombasticky. Vždyť kde jinde si můžete vyzkoušet natáčení a střih videa?

Teď může být kdokoli se smartphonem v kapse hvězdou TikToku, ale podle Arbanové má pro děti představa tvorby „velkého filmu“ stále jedinečné kouzlo a na telefon na táboře zapomínají. „Ani se mi nezdá, že je těžší je zaujmout než dřív. Jen s nimi musíme držet krok,“ tvrdí Arbanová, podle které platí domluva, že na táboře funguje jeden mobil, odkud táborníci volají rodičům.

Ačkoli je Aertěk kvůli práci s opravdovou filmovou technikou finančně nákladný a veškeré zisky jdou zpět do projektu, pro společnost Aerofilms je má skvělý marketingový přesah.

Podle Lindy Arbanové totiž většina dětí před návštěvou filmového tábora nezná klubová kina ani jejich nabídku – a po návratu ze svého letního dobrodružství se stávají nadšenými fanoušky.

Aerofilms si tak svým vzdělávacím programem pro děti vychovávají svého zákazníka s vybraným vkusem, který díky vlastní zkušenosti chápe slasti a strasti filmařské profese.

Reklama
Reklama