skip to main content

Teorie velké kocoviny. Letuška Kaley Cuoco v seriálu HBO pije tak moc, až se probudí s mrtvolou v posteli

2 minuty čtení

Když letuška Cassie pije, nezná úplně míru. Když při ranním návratu domů z tahu najde v šoku v posteli muže, kterému v opilosti v baru dala klíč, aby na ni počkal, dá se to ještě považovat za roztomilé. Když se ale v hotelovém pokoji v Bangkoku probudí vedle tajuplného krasavce, který má prořízlé hrdlo, začne jít do tuhého. V nové minisérii Letuška, kterou vysílá HBO, však ze zakrvaveného prostěradla odkapává hlavně zábava.

Cassie hraje Kaley Cuoco, známá především jako Penny z Teorie velkého třesku, která se tentokrát posouvá do mnohem vyhrocenější komediální polohy. Třicátnice, která v práci deset kilometrů nad zemí nasává a ve světových velkoměstech si udržuje občasné (a extrémně pohledné) milence, je manickou střelou, díky níž není těžké několika prvním epizodám svižné novinky podlehnout.

Reklama

V první epizodě Cassie překotně prchá z Bangkoku, protože se rozhodne, že smrt muže jménem Alex nenahlásí. Její plán zatloukat, dokud to jen bude možné, ale překazí newyorská policie, která ji chce vyslechnout, protože se s Alexem sblížila už v letadle do Bangkoku. I ona sama se ale vydává pátrat po tom, kým Alex byl a kdo ho zabil. To však neznamená, že by při tom měla přestat pít.

Hraje se tak hlavně o to, zda se Cassie rozvzpomene na detaily z osudné noci. Tvůrci celé pátrání ozvláštňují tím, že ji nechávají propadat se do podvědomí, které na ni mluví hlasem oživlého Alexe, jenž se i s proříznutým hrdlem zvedá z postele a jemuž Cassie říká, aby ji nesoudil, když glosuje její výslech s policisty nebo návštěvu jeho pohřbu.

Reklama

Je možné, že se Cassie postupně zamilovává do mrtvoly ve své hlavě? Je to klidně možné, protože minisérie, jíž uvádí animované titulky jak z bondovky, ve své roztěkanosti a bizarních zvratech vlastně kopíruje eratickou sebedestruktivitu Cassie, která dělá vždycky ta nejhorší možná rozhodnutí a nehledí na důsledky. Z průšvihů ji musí vysekávat spřátelená právnička, čehož tvůrci využívají v lehkých slovních přestřelkách, v nichž dojde na jemné výčitky i narážky na Amandu Knox, skutečnou Američanku, která se stala podezřelou z vraždy spolubydlící také v cizí zemi, konkrétně v Itálii.

Chvílemi se dokonce zdá, že je novinka perlivě vtipnou odpovědí na jiné nedávné série jako Můžu tě zničit nebo Dámský gambit, v nichž se protagonistky také rozvzpomínaly na děsivou noc, respektive dokázaly fungovat jen při intoxikaci alkoholem.

Letuška se však rozpíná také do flashbacků i agend jiných postav včetně další letušky s podivnou mimopracovní aktivitou nebo agentky FBI, které tvůrci věnovali proslov o privilegovanosti. To ale minisérii především ostudně zpomaluje, i když se obraz někdy dělí do několika částí s paralelním děním, což místy slouží jako efektní výstřelek. 

Je také celkem pravděpodobné, že Cassie tvůrci budou chtít v dalších dílech polepšovat třeba ve vztahu k její rodině, snad ale nesklouznou do příliš velkého moralizování, protože tím by nespoutaná hrdinka zkrotla. Za několika epizodami mimochodem stojí režisérka Susanna Fogel, od níž byste neměli minout podobně laděnou komedii Špion, který mi dal kopačky. Kate McKinnon se v ní snaží vyslovit „Ústí nad Labem“ a k úprku s Milou Kunis pražskými ulicemi jim hraje Yvonne Přenosilová a její Boty proti lásce.

Reklama
Reklama