The New York Times pokračují v expanzi do světa podcastů akvizicí společnosti Serial Productions, což je tvůrce superúspěšných podcastových sérií Serial (s až 20 miliony stažení na jednu epizodu) a S-Town. Akvizice je výrazným krokem v diskutované konsolidaci americké podcastové sféry, kdy postupně čím dál více původně nezávislých podcastů nakupují a produkují velcí hráči.
Podmínky aktuální dohody nebyly zveřejněny, ale deník The Wall Street Journal odhaduje, že přestup Serial Productions pod křídla The New York Times by mohl mít hodnotu až 50 milionů dolarů.
Serial je jeden z prvních podcastů, které zaujaly širokou veřejnost, a byl také průkopníkem žánru true crime. Komentátoři soudí, že probíhající podcastový boom vděčí za svou současnou podobu zejména Serialu, jehož mateřskou firmu založili v roce 2017 Sarah Koenig, Julie Snyder a Ira Glass.
Ve své první sérii se podcast věnoval vraždě Hae Min Lee, osmnáctileté studentky z Baltimoru, a věrné posluchače nadchl skloubením seriózní investigativní žurnalistiky a osobního zapojení hlavní reportérky Sarah Koenig.
Podcast Serial přitom původně vznikl jako odnož podcastové legendy This American Life, která přes akvizici Serialu zůstává nadále nezávislá. This American Life legendárního reportéra Iry Glasse, který má průměrnou poslechovost přes 2,2 milionu posluchačů na epizodu a 3,1 milionu stažení, vysílal tento týden již svou 711. epizodu.
Serial rozšířil řadu dřívějších a široce oblíbených podcastů The New York Times, jako jsou Daily, 1619, Rabbit Hole a Caliphate. Pozici společnosti ve světě audioformátů posílila rovněž nedávná akvizice firmy Audm, tvůrce startup aplikace, která převádí psanou žurnalistiku na mluvené slovo.
Předpokládá se, že The New York Times budou i nadále rozšiřovat řady svých posluchačů v mnoha formátech; server The Verge zmiňuje usilování mediálního domu o rozšiřování zásahu v segmentu audiožurnalistiky, stejně jako delších žurnalistických formátů.
Meredith Kopit Levien, provozní ředitelka společnosti The New York Times Company, akvizici komentovala takto: „Uvědomujeme si sílu, jakou může mít mluvené slovo při budování pevných vazeb s naším publikem, a chceme našim posluchačům zajišťovat nejlepší mluvenou žurnalistiku na světě. Není lepší způsob, jak o našem odhodlání přesvědčit naše posluchače a čtenáře, než získáním Serialu, nejslavnějšího a nejinovativnějšího tvůrce podcastů, a také strategickým partnerstvím s podcastem This American Life,“ říká Levien.
„Když jsme v roce 2017 spustili The Daily, stal se velmi rychle nejposlouchanějším zpravodajským podcastem v zemi. Naším cílem je pokračovat v tvorbě vysoce kvalitní a pohlcující audiožurnalistiky.“
Pro zasazení do kontextu zmiňme, že akvizice Serial Productions vydavatelem The New York Times je jen dalším velkým zářezem v řadě čerstvého trendu nákupů podcastů velkými společnostmi, z nichž nejvíce rozvířila vody nedávná investice streamovací služby Spotify do podcastu The Joe Rogan Experience.
Podcast dosahoval 190 milionů stažení měsíčně, patřil tedy k těm nejposlouchanějším podcastům; streamingová služba Spotify (která předtím investovala kupříkladu do získání podcastové společnosti Gimlet Media, produkující populární podcasty The Ringer a Reply All) už utratila za nákup práv na exkluzivní distribuci stovky milionů dolarů a dohoda s Joem Roganem je odhadována na výši 100 milionů dolarů.
Nynější spojení Serial Productions s The New York Times je pouhý začátek. Společný tým nyní plánuje produkovat řadu pořadů a seriálů pod novým názvem The Times and Serial Productions, z nichž první by měl být podcast jménem Nice White Parents. A rozhodně se o něm bude mluvit – oceňovaná reportérka Chana Joffe-Walt se v něm hodlá věnovat roli bílých rodin při formování amerického veřejného školství.