Německý módní moloch se oklepává z pandemie a hlásí solidní výsledky za první pololetí. Počet zákazníků meziročně vzrostl o 20 procent na více než 34 milionů a tržby kynuly dokonce pětadvacetiprocentním tempem na 3,56 miliardy eur (přes 93 miliard korun).
Stran hospodaření si firma meziročně, navzdory ztrátovému prvnímu kvartálu, též polepšila: dosáhla čistého zisku 36,2 milionu eur (za Q2 dokonce přes 122 milionů). Oproti prvnímu pololetí loňského roku navíc vykázala nižší náklady na marketing i fullfilment.
„Poslední měsíce jsme prokázali naši přizpůsobivost a vzešli z první pandemické vlny silnější, než v jaké kondici jsme do ní vstupovali,“ komentuje výsledky finanční ředitel Zalanda David Schröder.
Podobně jako místní e-commerce subjekty zažilo i Zalando rekordní zájem o partnerský prodej. Jen za druhé čtvrtletí se na platformu přidalo 180 značek – například K-Swiss či Emu Australia. Pro partnery pak firma spustila nový nástroj Zalando Direct, který jednak usnadňuje onboarding a zároveň poskytuje veškerá dostupná data nutná ke zlepšení prodejů.
Pololetní zpráva Zalanda se zajímavě čte v širším kontextu trhu s módou, kde tradiční hráči v kamenném retailu zažívají těžké časy. Například švédský řetězec H&M hlásí za druhé čtvrtletí propad tržeb o 50 procent a letos zavře 170 poboček. Ještě dál zachází španělská Zara z impéria Amancia Ortegy, která do konce příštího roku zavře na 1200 svých obchodů, a povážlivě kolísají i zavedené značky typu Victoria’s Secret nebo Espritu, který se vyjma Číny kompletně stahuje z Asie.
Zalando naproti tomu nedávno úspěšně vydalo korporátní dluhopisy v objemu jedné miliardy eur a letošní fiskální rok plánuje zakončit dvouciferným tempem růstu tržeb a ziskem ve stovkách milionů eur.