Milan Polák, který poslední dva roky jako CEO budoval módní značku Zoot ze skupiny Digital People, letos v březnu svůj post opustil, ale ze světa módy se nevzdálil.

Společně s bývalou brand manažerkou Zootu Klárou Černou a stylistou a influencer marketérem téže značky Jakubem Ferancem nově zakládá agenturu BF Company specializující se na módní styling, poradenství a datový influencerský marketing.

„Po těchto službách je tu stále velká poptávka a chybí firmy se zkušenostmi, nápady a silnými kontakty,“ říká osmatřicetiletý Milan Polák, který má s módní branží bohaté zkušenosti. V minulosti působil jako model a následně před dvanácti lety s manželkou Simonou Polákovou založil módní značku Different. 

Ta se v roce 2020 stala součástí skupiny Digital People, do níž kromě ní patřily značky Zoot, Bibloo a Urban Store. Polák skupinu spoluvlastnil jako menšinový akcionář s investiční skupinou Natland Tomáše Rašky skrze společnost Company New.

Vloni v lednu do Digital People vstoupila slovenská e-commerce skupina Across a ovládla podíl 50,01 procenta. Když pak letos v březnu Natland oznámil, že Across prodává i svůj zbylý podíl, odešel spolu s ním i Milan Polák.

Teď se díky novému projektu BF Company vrací k budování vlastního brandu od nuly. Prvním z pilířů nové agentury má být influencerský marketing, který firma staví zejména na vztazích s vlivnými českými influencery.

Podle Polákových slov jich má v databázi více než sedm set a patří mezi ně například Nikol Štíbrová, Ben Cristovao, Martin Carev, Natalie Kotková, Adam Mišík nebo Tomáš Břínek alias TMBK. „Máme silnou databázi prověřených influencerů, s nimiž máme nadstandardní vztahy,“ tvrdí Polák.

„Profesní praxe nám navíc ukázala, že spousta firem často nikoho kvalitního na influencer marketing nezaměstnává, nezná jejich podmínky, neumí s nimi rozumně jednat, neznají jejich sledující a neumí tak využít pro své kampaně ty správné, kteří zafungují. Proto v tomto směru vidíme velký potenciál,“ vysvětluje spoluzakladatel agentury, v níž drží šestadvacetiprocentní podíl.

Stejný získala i marketérka Klára Černá. Jakub Feranec, který bude ve společném projektu zaštiťovat nejen styling, ale právě i sekci influencerského marketingu, má podíl čtyřicet osm procent.

„Ve světě, například v Barceloně nebo Londýně, stylingové agentury jsou. V Česku to zatím funguje tak, že každý pracuje sám na sebe,“ vysvětluje Feranec. Pod jeho tvůrčím vedením má agentura BF Company zajistit nejen samotný módní styling, ale také set design, casting, foto, make-up a celkovou produkci.

Dlouhodobým cílem agentury je kromě poskytování komplexních služeb i posouvání české módní scény. „Čeští návrháři jsou kvalitní, ale mají problém dostat se ven. Protože všichni z nás tuzemské designéry milujeme, budeme se je skrze influencer marketing a zejména styling snažit postupně dostávat do světa,“ uzavírá Jakub Feranec.