Jestli nechcete mít v digitální krajině za plotem nějakého souseda, tak je to Facebook. Protože Facebook krade. Facebook je nechvalně proslulý tím, že když se někde na internetu objeví nějaký skutečně dobrý nápad, který dobře funguje, tak ho skvadra Marka Zuckerberga buďto pohltí v multimilionové akvizici, nebo rovnou obšlehne.

A protože ho zpravidla obšlehne lépe a ještě lépe ho prodá svým uživatelům, originál po nějaké době sejde na úbytě a skončí v tratolišti jedniček a nul.

Nejviditelnějšími příklady budiž Instagram a WhatsApp, které Facebook koupil, nebo Snapchat, který prostřednictvím nových funkcí Instagram už mnohokrát použil jako nekonečnou studnici inspirace (příkladem čehož budiž Stories). A nezapomínejme ani na to, jak se vypořádal s TikTokem – vykradl z něj jeho hlavní videodevízu tím, že vytvořil své vlastní Reels.

Fakt, že Facebook takhle vykrádá svou potenciální konkurenci, musel Mark Zuckerberg ostatně přiznat i při loňském antimonopolním slyšení u amerických zákonodárců.

Podle zjištění listu The New York Times je nyní dalším ptáčkem na oškubání sociální síť Clubhouse – fenomén dnešních dní, založený na ryze hlasových konverzacích v chatroomech, které si už v Česku vysloužily familiérní označení „růmky“. Autor materiálu v Times Mike Isaac získal informace od insiderů, kteří tvrdí, že Facebook už pilně pracuje na produktu, který je zřejmou kopií Clubhousu.

Odhalení přichází pouhých pět dní poté, co si Mark Zuckerberg založil na Clubhousu uživatelský účet. Pokud o tom někdy někdo natočí film, bude to rozhodně milá scéna: Zuckerberg si zakládá účet, chvilku si novou aplikaci užívá, načež se zarazí a přes štěbetání z „růmky“ hlesne: „Tohle chci mít jenom pro sebe.“