Třásně mořských perel. Tak poetický název byste nečekali u byznysového projektu bývalé auditorky velké čtyřky technologických společností. Osobnost Lenky Šťastné ale nesedí do žádných škatulek, stejně jako její podnikatelské záměry.

„Název značky Byssine odkazuje k hedvábným texturám produktů, které nabízím,“ vysvětluje majitelka e-shopu s luxusní přírodní kosmetikou. Založit se ho rozhodla v polovině roku 2019, kdy byla unavená korporátním prostředím největších poradenských firem.

„Auditovala jsem leasingové, real estate a retailové společnosti, ale vždy tušila, že jednou odsud budu muset odejít. Jsem příliš velký individualista a nechtěla jsem fungovat podle určitých politických her,“ naznačuje Lenka Šťastná.

Příležitost na trhu viděla v e-shopu s přírodní kosmetikou a navzdory poměrně silné konkurenci věřila, že dokáže vytvořit nabídku, která na domácí scéně chyběla.

„Důležitá pro mě byla nejen estetická stránka nákupní platformy, ale také uživatelsky příjemné rozhraní a osobní přístup k zákazníkům,“ vyjmenovává Šťastná.

info Foto Byssine

Ke spolupráci proto oslovila designérku Mikinu Dimunovou, která navrhla vizuální identitu značky. Vytříbená prezentace pak dokázala přesvědčit i věhlasné zahraniční kosmetické firmy, aby daly začínajícímu projektu Lenky Šťastné šanci.

Vývoj firmy trval okolo dvou let a rozjezd obnášel investici okolo půldruhého milionu korun.

„Řada značek mě nejdřív odmítala, protože jsem za sebou skutečně nic neměla. Ale jakmile přesvědčíte jednu, že ji smíte prodávat, nabalí se na to další,“ prozrazuje Šťastná.

U Byssine si tak můžete pořídit například obličejový masážní váleček Joanny Czech vizážistky Kim Kardashian nebo Anny Wintour, který vyjde na pět tisíc korun. Nebo krém z konopí a s mikrolipidy za dvanáct tisíc od značky Ayuna, která v sobě kombinuje čistě přírodní složky i ty nejmodernější technologie.

V nabídce jsou ale i takové záležitosti, které u konkurence nenajdete: k bestsellerům patří společně s přírodními deodoranty speciální olej proti zarůstání chloupků na intimních partiích.

„Ne všechny zákaznice si mohou drahé produkty dovolit, ale berou je jako aspirační, šetří si na ně,“ tvrdí Šťastná, která kolem svého podnikání buduje komunitu například formou podcastu Na vlastní kůži.

info Foto Byssine
Foto Byssine

Zmíněné deodoranty bývají podle Šťastné pro většinu lidí vstupem do sféry netoxické kosmetiky. Začnou pak analyzovat složení dalších pečujících přípravků a postupem času vymění většinu flakonů na poličce v koupelně.

Po dvou letech podnikání se tedy Lenka Šťastná nemusí bát, že by nesehnala renomované kosmetické značky na svůj e-shop – kontaktují ji už samy. „Oceňují cit pro detail, který nabízíme. Udržitelné balení produktů i osobní vzkazy pro klienty ke každé objednávce,“ vyjmenovává Šťastná.

Důvod, proč podnikatelka zdůrazňuje, že krása je také v péči o duši, je ryze osobní. Původně totiž Lenka Šťastná plánovala prodej mýdel, na jejichž výrobě by spolupracovala s mentálně postiženými.

„Do této skupiny patří moje sestra. Než jsem začala podnikat, chtěla jsem vytvořit projekt, do kterého by se mohla zapojit. Ale pak mi přišlo jistější nejdřív vytvořit stabilní byznys, jehož pevnou součástí bude posléze chráněná dílna na mýdla,“ svěřuje se podnikatelka.

Spojení kosmetiky a filantropie není ve světě ničím novým, některé značky, které Šťastná prodává, například pečují o vlastní farmáře nebo se systematicky věnují vzdělávání dívek v zemích třetího světa.

Na to, aby svůj záměr Lenka Šťastná realizovala, bude ale potřebovat nejdřív rozšířit svůj tým. Zatím pracuje ve velmi úzkém kruhu, který čítá do pěti zaměstnanců.