skip to main content
Český byznys

Už žádný okřídlený šíp, žádná Škoda. PPF prodala Škodě Auto práva ke značce

Strojírenské firmy skupiny Škoda Group, jejímž většinovým vlastníkem je PPF, prodaly automobilce Škoda Auto ze skupiny Volkswagen práva ke značce Škoda. Dohodly se tak na ukončení sporů o užívání značky s okřídleným šípem.

„Škoda Group může název Škoda i znak okřídleného šípu používat do roku 2029,“ oznámila PPF. Jak se budou plzeňské závody jmenovat po tomhle datu a jaké je bude zdobit logo, zatím není jisté.

Dohoda ukončuje známkoprávní spory týkající se souběžného užívání značky Škoda a umožní odstranit problém častého zaměňování značek plzeňské strojírenské společnosti a mladoboleslavského výrobce osobních automobilů.

Ostatně loňský průzkum společnosti Ipsos pro Škoda Group ukázal, že veřejnost si dnes značku Škoda nejčastěji spojuje s výrobou aut (93 procent), zatímco plzeňskou Škodu Transportation zná jen čtvrtina Čechů.

„Zůstáváme hrdými nositeli odkazu Emila Škody, který položil základy rozvoje průmyslu v Plzni i celém Česku. Nicméně přišel čas respektovat realitu a vyřešit neshody ohledně rozsahu práv, kdy pod stejnou značkou působí na trhu zcela rozdílné produkty,“ řekl investiční manažer průmyslové divize skupiny PPF a předseda dozorčí rady Škoda Transportation Stanislav Kuba.

Reklama

Změna se podle PPF nijak neprojeví na existujících, rozjednaných či budoucích zakázkách plzeňské skupiny Škoda, včetně společnosti Škoda Transportation.

Za jakých podmínek k dohodě došlo, ani jedna ze stran neupřesnila. PPF však uvedla, že získané peníze přispějí především ke snížení zadlužení skupiny Škoda Group a k dalšímu rozvoji jejího podnikání.

Logo s okřídleným šípem si nechala Škodovka zaregistrovat jako ochrannou známku v prosinci 1923 a v roce 1937 k němu připojila text Škoda. Mladoboleslavská automobilka používala značku Škoda od roku 1925.