skip to main content
Jak být lepší

Uzemněte se. Jde to, i když je venku počasí, kam byste psa nevyhnali

2 minuty čtení

Nebojte se, tahle rada není o elektroinstalaci, ale o metodě, které se v angličtině říká „grounding „. S přenosem energie souvisí, ale životu nijak nebezpečná není – naopak by vám ho měla pomoct vylepšit.

O co jde? Stručně řečeno o spojení se zemí a přirozené vybití všeho, co se ve vás nahromadilo a nedá vám spát, uvrhává vás do deprese či způsobuje úzkosti.

Zní to hodně ezo, ale sami určitě víte, že procházka bosky v trávě nebo po pláži, koupel v řece nebo jen prosté rozvalení se na louce dokážou být činnosti velice příjemné. A to je přesně ono: uzemnění se v pravém slova smyslu.

Reklama

Nejenže si tím vylepšíte náladu, ale podle dostupných studií mají výše uvedené praktiky vliv i na vaše fyzické zdraví. Mohou přispět k snížení zánětlivosti či bolesti, podpořit imunitu, zlepšit kvalitu spánku či snížit míru únavy. A to už za pár chvil strávených ve stylu hippies stojí, ne?

Začínající podzim sice chůzi bez bot zrovna nepřeje, ale nenechte se tím odradit – uzemnit se jde i jinak. Konkrétně v emocionální rovině, ve svém těle. Tuhle metodu můžete praktikovat kdykoliv, protože jejím základem je, že cokoliv budete dělat, budete dělat vědomě a s maximálním využitím svých smyslů.

Pomůžete si tím hlavně k tomu, že se zbavíte psychické zátěže a naučíte se prožívat přítomné okamžiky. Gretchen Rubin, uznávaná expertka na to, jak být šťastný, doporučuje pro začátek tento jednoduchý smyslový trénink:

Pro zrak

Pokud zrovna neprší (o nejbližším víkendu má být dokonce teplo!), vyrazte ven a pozorujte oblohu. Je-li ošklivo, vyndejte ze skříně staré fotky nebo otevřete fotografickou knihu, která se vám už bůhví jak dlouho válí na stolku, a začněte prohlížet. Ale pečlivě, všechny detaily!

Pro sluch

Pusťte si svou oblíbenou píseň a zkuste ji vnímat, jako byste ji slyšeli poprvé. Pokud chcete jít ven, zaposlouchejte se do ruchů ulice, neberte je jako něco rušivého, ale jako součást vašeho venkovního zážitku.

Pro čich

Reklama

Máte doma koření? Výborně, tak ho vyndejte a pročichejte si ho, ať víte, jak přesně voní pepř nebo paprika. Zkuste rozeznat, co všechno je ve vaší oblíbené směsi na dochucení masa. Udělejte si Vánoce tím, že přivoníte ke skořici nebo vanilce. Ne nadarmo nám bývá v kuchyni tak dobře.

Pro chuť

Aktuální vydání magazínu

Teď se můžete přesunout k ledničce a udělat si neobvyklou degustaci. Delikátní potraviny v ní nechte být, místo nich vytáhněte třeba tvaroh, kečup nebo hořčici a schválně si vyzkoušejte, jak opravdu chutnají a co všechno v nich cítíte.

Pro hmat

Tady je to asi nejjednodušší, do rukou můžete vzít prakticky cokoliv. Zavřete oči a danou věc vnímejte. Její tvar, povrch, materiál, ze kterého je vyrobená. Jestli chcete potrénovat svou kůži, jděte si dát sprchu a měňte teplotu vody (podobně ale můžete využít i jinak otravné ruční mytí nádobí).

A pokud máte psa nebo jiné zvíře, udělejte mu radost a párkrát ho pohlaďte.

Zní to banálně, ale maličkostmi všechno začíná. Až se naučíte uzemnit se sami v sobě tady a teď, můžete přejít na další level. A na jaře ho vyzkoušet venku bez bot.

Reklama
Reklama