Obří fronta u Puppu před pondělní karlovarskou projekcí filmu Podezřelá stvrzovala velký zájem, ale i odvahu. Jít ve 22 hodin na dvouapůlhodinovou kriminální romanci, u níž stačí déle mrknout a jste v komplikované dějové pavučině nadobro zamotáni, vyžaduje energii, které se po prvním festivalovém víkendu úplně nedostává.

Režisér Chan-wook Park ale dělá vše proto, abyste od plátna ani na chvíli neuhnuli pohledem — podobně jako detektiv, jenž ve filmu po nocích sleduje vdovu podezřelou z vraždy manžela.

Jeho smrt nejprve vypadá jako nehoda, možná i sebevražda. Muž se vydal lézt na horu nad městem, z níž prostě spadl. Jeho žena, která pracuje jako ošetřovatelka, má sice alibi, protože v době smrti se podle telefonu nacházela u jedné ze svých klientek, něco na ní však nesedí.

Vyšetřovatele, který v noci nemůže spát, začne krásná čínská imigrantka přitahovat. Navíc se ukáže, že afinita je vzájemná. Jak ale řešit případ, když jeho rozlousknutí může znamenat, že se s vaším milovaným podezřelým už nikdy neuvidíte?

Čekejte tak romantický thriller, v němž se sice řeší, jaký hmyz si postupně pochutnává na tlejícím lidském těle ležícím pod skálou, scénář se však primárně labužnicky uvrtává v ústředním vztahu mezi vdovou a detektivem.

Děj se vzpírá klasické hře na kočku a myš mnohem rafinovanější partií, kde si často vůbec nejste jistí, kdo je právě na tahu, ani na jakou dějovou piruetku se plně soustředit. 

Výsledný tvar totiž místy působí jako přestylizovaný egotrip slepých uliček, kamerových a střihových hrátek, vtipů i narážek na dějiny kinematografie, což ale paradoxně neberu jako výtku.

Jen se v tomhle případu působícím jak od Hitchocka, ačkoliv se rozplétá pomocí moderních technologií, musíte nechat spíš unášet citem než logickou dedukcí. Jinak vás tahle krimi vůbec nerozpálí, zvlášť když se ve druhé polovině začne řešit další vražda, která předchozí dění ještě víc zkomplikuje.

Cena za režii z festivalu v Cannes a velmi pozitivní kritické reakce však stvrzují po Hře na oliheň a Parazitovi další korejskou trefu. Je však příliš unikavá, komplikovaná a autorská, než aby se stala globálním hitem. To je ale na ní nakonec nejsympatičtější. Pokud nejste ve Varech, budete ji mít šanci vidět na ozvěnách Šary Vary a v srpnu pak i v normální distribuci. Jen si před projekcí dejte minimálně dvě espressa.