Je jí sice pouhých 23 let, ale její byznys už vydělává miliony a se svým produktem se chystá expandovat na zahraniční trh. O čem je řeč? O chlazené zeleninové pizze. Jíst ji mohou vegetariáni, vegani i ti, co jsou alergičtí na lepek. Ačkoli Anna Brožková recepturu prozradit nechce, její pizzy se už dnes prodávají na Rohlíku, Scuku a nově na Tamda Food.

V roce 2019 založila Brožková firmu Food Natura, která vyrábí pizzy z přírodních surovin. Ty mají o sedmdesát procent méně tuku a o třicet procent méně cukru a jejich základ tvoří více než z padesáti procent zelenina.

O rok později na trh uvedla tři produkty: pizza Spicy Pumpkin, pizza Goat Beet a pizza Super Green a připravuje další. Dnes má její firma obrat deset milionů korun a Brožková plánuje její rozšíření.

Nápad za miliony se jí zrodil v hlavě už během prvního roku studia na Anglo-American University. „Studovala jsem marketing a komunikaci a neustále snila o vlastním podnikání. Chtěla jsem přijít s něčím, co v Česku nikdo nikdy neviděl a neochutnal. A tak jsem spojila svou lásku k pizze a zdravému životnímu stylu,“ vzpomíná Brožková na začátky svého podnikání. 

A svému nápadu neochvějně věřila. „Pizza je jedno z nejoblíbenějších jídel na světě, ale bohužel není tak zdravé, jak by si většina z nás představovala. To jsem chtěla změnit. Začala jsem tedy přemýšlet, jak z pizzy udělat zdravé jídlo, které bude vhodné pro všechny skupiny lidí. Jsem pyšná na to, že dneska můžu nabídnout produkt, který mohou jíst vegetariáni, vegani i celiaci,“ vysvětluje Brožková. 

Od začátku svému nápadu věřila a měla štěstí, že její rodina také. Svou první recepturu totiž vymyslela doma v kuchyni. „Velkou oporou mi byla rodina, která mi věřila a také pomohla, a to nejen finančně. Všichni do jednoho zastávali roli hlavních ochutnávačů,“ usmívá se mladá studentka.

Vývoj korpusů byl opravdu náročný. „Začínala jsem od nuly. Nastaly i takové chvíle, že jsem myslela, že to vzdám, že zeleninový korpus není možné vymyslet. Cuketa, špenát, dýně a řepa, to všechno bylo po celé kuchyni a korpus nebyl hotový. Nakonec jsem recepturu ale dohromady dala a dnes jsem pyšná, že jsem vytrvala. Prozradit vám ji ale nemůžu.“ 

Co v korpusu určitě je? Hromada zeleniny a trochu bezlepkové mouky. „V současné době máme v prodeji tři druhy pizzy. Pizzu Spicy Pumpkin, Goat Beet a Super Green. Máme připravené dva nové druhy pizz, které bychom chtěli ještě v tomto roce uvést na trh. Zároveň pracujeme na rozšíření našeho portfolia a plánujeme expanzi do zahraničí,“ vyjmenovává Brožková. 

Anna Brožková nabízí jedinečný produkt, a tak není divu, že zaznamenává velký zájem ze Západu.

„Naším cílem je prodávat pizzy i na zahraničních trzích, což znamená vysoké nároky na kvalitu firemních procesů kvůli certifikacím. Mnozí si nedokážou představit, jak je těžké se kvalitně uchytit na zahraničním trhu. Ale myslím, že v dohledné době se nám podaří dostat do Německa a Holandska,“ říká nadšeně. 

Nedávno také spustila se svým týmem novou službu a pizzy po Praze a okolí rozváží. „Nelze přehlížet, že lidé rádi šetří čas a chtějí vše až ke dveřím. Rozhodli jsme se proto zákazníkům přiblížit. Současně jsme udělali velký krok ve spolupráci s Dáme jídlo. Věřím, že nás to posune dál,“ vysvětluje Brožková a dělí se o další plány.

„Další způsob, jak dostat naše pizzy k lidem, jsou akce, kde je mohou ochutnat. Skvělou příležitostí je pro nás Designblok. Budeme mít ve food zóně vlastní stánek. Strašně mě baví přímá reakce lidí, když pizzu ochutnají,“ dodává na závěr.