skip to main content
Breaking News

Verizon prodá svou mediální divizi. Apollo Global Management za ni zaplatí 5 miliard dolarů

Americká telekomunikační společnost Verizon Communications prodá investičnímu fondu Apollo Global Management za pět miliard USD (107,1 miliardy Kč) divizi Verizon Media, která zahrnuje značky získané akvizicí internetových firem AOL a Yahoo. Verizon dnes oznámil, že po dokončení transakce se divize přejmenuje na Yahoo a Verizon si v  ní ponechá desetiprocentní podíl. Transakce by měla být dokončena ve druhé polovině letošního roku.

Reklama

Mediální divize Verizonu zahrnuje značky jako TechCrunch, Yahoo Finance, Engadget, Makers, Ryot a Flurry. Tržby divize v prvním čtvrtletí činily 1,9 miliardy dolarů.

Verizon tento majetek prodává za mnohem nižší cenu, než ho před několika lety koupil. Za AOL v roce 2015 zaplatil 4,4 miliardy dolarů a  firmu Yahoo v roce 2017 získal za 4,5 miliardy dolarů. Nepodařilo se mu však zvýšit jejich růst a v roce 2018 zaúčtoval odpisy hodnoty majetku mediální divize v objemu 4,6 miliardy dolarů. K neúspěchu divize přispělo i  to, že trh s digitální reklamou ovládli větší hráči, jako je Facebook a  Google.

Reklama

Prodejem mediální divize Verizon naznačuje, že už nemá zájem o média, na rozdíl od konkurentů. Například společnost AT&T se snaží ze své mediální divize WarnerMedia učinit konkurenta firem Netflix a Disney na trhu streamovacích služeb, i když po akvizici médií bojuje s vysokým dluhem. Také poskytovatel internetových služeb Comcast je v médiích stále aktivní se značkou NBC Universal.

V poslední době přibývalo informací, že Verizon se chce svých mediálních aktivit zbavit a místo toho se zaměřit na mobilní sítě a  poskytování internetu. Loni prodal agregátor zpráv HuffPost firmě BuzzFedd a nedávno prodal nebo uzavřel další mediální aktiva, jako je Tumblr a Yahoo Answers, uvedl zpravodajský server CNBC.

Reklama
Reklama