skip to main content
Byznys a miliardáři

Větší letadla, víc peněz a méně destinací. Jak dnes cestují nejbohatší Češi?

Ani covid-19 je nezastavil. Bohatí cestovat nepřestali. Naopak. Cestují ještě víc. A platí za to víc peněz.

Soukromý let z Prahy na Maledivy a zpět letadlem pro čtrnáct pasažérů za pět milionů korun. K tomu přihoďte luxusní vilu s personálem na týden za tři miliony a dovolená snů je na světě.

Nebo chcete zůstat ve Středomoří? Na vlastní letadlo by měly stačit řádově stovky tisíc a pronájem jachty pro šest lidí s kapitánem, kuchařem a stevardem už se dá na týden zařídit za tři čtvrtě milionu. Kdy vyrazit? Zítra? Není problém.

Takhle vypadá současný styl cestování nejbohatších Čechů, kteří se podle šéfa cestovní cestovní kancelář Exclusive Tours Vladimíra Davida na omezení spojená s cestami do zahraničí dokázali adaptovat velmi rychle. Ačkoli spíš platí, že lépe se dokázali adaptovat ti, kteří přání klientů plní.

Reklama

„Nejistotu jsme zaznamenali jen prvních čtrnáct dnů loni v březnu, kdy se cestování zastavilo. Zavládla mezi hotely, aerolinkami i u klientů,“ říká šéf cestovky, která za rok prodá sedm set zájezdů při průměrné ceně 650 tisíc korun.

Šéf Exclusive Tours Vladimír David zařizuje Čechům zájezdy za stovky tisíc korun.

Po dvou týdnech už se ale v Exclusive Tours začaly zvonit telefony s tím, jestli přece jen není nějaká možnost, kam vycestovat. „Vlastně od té doby jsme se postupně vraceli k normálu a například letošní červen byl za poslední roky náš vůbec nejúspěšnější měsíc,“ vysvětluje David.

Řešení, jak ven z Česka a velmi často i z Evropy, se našlo poměrně rychle – prostřednictvím privátních letů, díky nimž odpadl problém s neustále se měnícími podmínkami aerolinek a celkovým snížením počtu letů.

Privátní lety byly součástí nabídky Exclusive Tours i před covidem, ale s jeho nástupem vzrostl jejich počet o pětinu. Ještě víc ale narostl objem s tím spojených tržeb. Důvod je jednoduchý.

Klienti totiž začali požadovat větší letadla a private jet začali využívat i pro cesty tam, kam do té doby létali běžnými lety v business třídě nebo first class. Ať už jde o zmíněné Maledivy, ale také třeba do Mexika, velmi často do Dubaje a nejvíc v rámci Evropy. A to jak do Středomoří, tak i třeba do Skandinávie.

Reklama

Řešení, jak se na dovolenou dostat, se tedy našlo. Ještě zbývalo vyřešit, kam vlastně vyrazit. Jednotlivé země se v průběhu měsíců turistům různě zavíraly a otevíraly podle toho, jaká na místě panovala momentální situace. I tady tak bylo potřeba si zvykat na nové pořádky. 

„Náš byznys je postavený na úzkých kontaktech přímo v destinacích. Nikdy totiž nepošleme klienty do místa, které neznáme a kde jsme nebyli. Místa, kam jsme turisty posílali, jsme tak museli redukovat,“ připouští šéfka takzvaných travel designérů Exclusive Tours Michaela Pipek. V nabídce se tak objevovaly Maledivy, Kostarika, do určité doby Zanzibar a trvale Dubaj.

Pro nadcházející sezonu, která přichází s tím, jak v Evropě končí léto, pak Pipek odhaduje, že turisté budou mířit na Mauricius, který se otevírá očkovaným turistům, dále pak na Seychely a do už zmíněné Dubaje, kde zájem vzbudí i světová výstava Expo, která se otevře na začátku října.

Předplatné Forbesu

Na druhou stranu ale stále zůstávají zavřené oblíbené destinace jako celá Indonésie včetně ostrova Bali a téměř nedostupné jsou i USA. Velmi pozvolna se pak otevírá Thajsko, kam očkovaní turisté vybavení negativním testem na covid-19 přilétají jen na ostrov Phuket, kde musí strávit dva týdny. Teprve poté se mohou přesouvat do jiných částí země, v níž turistický ruch oproti minulosti téměř přestal fungovat. 

Z dalších exotických míst, která by se relativně brzy mohla turistům otevřít, vybírá Michaela Pipek Omán ležící na jihovýchodě Arabského poloostrova. Proč právě ten? Podle Pipek nabízí kombinaci exkluzivního ubytování, krásných pláží, historických památek a možností výletů do pouště i do tamních hor. 

Co zatím ale v nabídce cestovních kanceláří zaměřených na bohaté turisty stále chybí, jsou poznávací zájezdy, které zahrnovaly návštěvu výjimečných míst hned v několika zemích najednou.

Itinerář takové cesty trvající třeba i déle než měsíc pod rukama travel designérů obvykle vznikal klientovi přímo na míru i několik týdnů. A adekvátně náročnosti i celému programu rostla i cena takové dovolené, která šplhala do milionových částek.

Na tenhle typ exkluzivních dovolených si tak turisté musí ještě nějakou dobu počkat.

Reklama
Reklama